Snart semester.....

Ännu en dag har gått på jobbet, och jag närmar mig åter en semestervecka. Det ska bli så skööönt !! Det värsta är ju att desa lediga veckor går tusen gånger snabbare än vanliga arbetsveckor ....
Jag ska väl försöka ta mig ut till stugan och klippa gräset där och kanske måla altanen om vädret tillåter. Men det får bli ett par dagar hemma först så jag kan vagga in mig i avslappningsfasen, lägga jobbtankarna på hyllan, och bara ha det bra. Sen får det vara en-dag-i-taget-tid hela veckan ut. Kommer göra det som faller mig in, och det kan bli absolut vad som helst ;) ! 
 
Till skillnad från lägenheten kommer det att vara betydligt lugnare i stugan. Området här är inte vad det har varit måste jag säga. Men det är ju inget som man kan göra nåt åt direkt. Så jag kommer att lyssna på tystnaden extra mycket på semestern, när andan faller på. Det gäller ju att ta till vara på det man har och tycker om. Kan va svårt ibland, men jag gör så gott jag kan, för både mig själv och för andra. 
Och hoppas dom som blir "drabbade" märker det ;) :P ?! 
 
Just nu känns det som jag är inne i en sömnsjukeperiod, det slumras, snarkas, power-nappas titt som tätt. Det är nog ett under att jag kan jobba utan att somna på fikarasten hehe :P !! Kan inte sätta mig i en bil utan att gäspningar kommer som ett anfall..... Det är ju inte så att jag har svårt att få in luft i min stora trut, men nåt fel i maskineriet äre allt, kan de va så att luften går direkt ner till "badringen" o samlas där, det ser så ut i alla fall :P ..... 
Det är ju nåt jag måste ta tag i också, ja inte handgripligen ta tag i badringen förstås, det är inga svårigheter, men att ta tag i att bli av med den, det är där kruxet o joxet sitter. Mer promenixer och mer med "jucka-på-rumpan-ringen" fåre bli. Vem vet jag kanske sträcker mig så långt att jag till o med gör lite sit-ups ;) !! :O  !! 
 
Ja ja .... jag har ju i vilket fall som helst kommit så långt som att jag TÄNKER på det ;) 
 
 
Citat/
"Att stanna upp ett ögonblick emellanåt kan vara den enda möjligheten att orka gå vidare" 
/ Olle Wedholm

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är ju allt för go du
❤ du är verkligen värd en vecka ledigt, även om jag kommer sakna dig på jobbet.
Puss & kram

2014-08-07 @ 20:59:36
Postat av: pyyret

Tack sötnöt :) Saknar dig me men du får ju komma o fika och ta med dig släkten om du vill :D ! Puss & Kram tebaks ! <3

2014-08-07 @ 21:56:18
URL: http://pyyretdagar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0