Visst, man ska inte slösa på plastpåsar .... meeeen

Idag var jag och min bästaste vän Susanne ute på en liten liten roadtrip. Vi skulle dra en repa genom Kupan först och sen vidare för att besöka Von Lidl. Väl bestämt, Suss kom o hämtade mig med sin lilla söta ryggsäck till bil, är väl en av hennes "lilla svarta" så att säga ;) :D !!
 
Vi kom in på Kupan utan att visa leg, där åldersgränsen troligtvis ligger på  strax över 73 i genomsnitt. Man strosar ju runt där som en pensionär i allmänhet, och efter ett tag tycks jag till och med släpa med fötterna utan att lyfta dom alls från golvet. Blir väl lite hjärntvättad med rutiner o ritualer som uppkommer när man är där :) !!  Jag hittade iaf. en liten fin porslinsfigurin
 
 
Jag tycker mycket om såna här små godingar :) Det var den o lite annat jag hittade, det är inte nån större ruljans på sakerna här, så nyheter slår en inte i ansiktet varje gång man går dit precis !!
Väl framme i kassan står "Berta" 89 framför en nygammal kassa-apparat som dom säkert fått in av nån som skänkt dom en, och tänkte att wooooow äntligen ska vi ha en kassa-apparat i stället för att använda vårt fina lilla kassaskrin vi har haft sen 1954. Och för att inget ska gå fel så står även "August" 77 och "Egon" 69 där för att guida henne igenom denna svåra ohanterliga apparat, som för henne är värre än när man sätter en iphone i näven på en ett-åring .... Som ni förstår blir det bara pannkaka av alla inslagningar, trettielva frågor extra från stressade lilla "Berta" som måste fråga innan hon trycker på en knapp, och dessutom samtidigt hålla reda på vad för siffror hon ska slå in och få med alla grejer, så stormen Gudrun va ju som en piss i havet jämfört med detta fenomen. Men till slut lyckades hon iaf slå in alla mina TVÅ varor, och Gubbarna slog in dom i tidningspapper, lämnar dom tillbaka till "Berta" som vänligt och lite förvirrat säger "Varsågod, du kan väl ta dom i fickan? " !!!!!!!!
Jag kan hålla med om att vi i dagens samhälle förbrukar alldeles för många plastkassar och plastpåsar, men hmmmmm näää , att ta porslinsfiguriner i min ytterficka i kappan tyckte jag inte vart helt okej. Så jag fick till slut en liten papperspåse, en gulrandig fin sak som bara den var lite av en antikvitet för mig o Suss.... Det var nämligen en sån papperspåse vi fick när vi inhandlade suddigum och pennor på Arvids Bokhandel för ca 40 år sen.....
 
Jag fick med mig sakerna hem i alla fall, hela och fina. Nu står den så vackert i köksfönstret och ber om att inte bli lämnad fler gånger till förvirrade men ändå lite charmiga biträden på Kupan i Anderstorp :)
 
Va jag gjorde hos Von Lidl får ni allt lista ut själva :P
 
Ha en bra kväll
Fånga dagen i din egen takt
och puss o kram från mig med den härliga gulrandiga papperspåsen .... :) :D

Kommentarer
Postat av: suss

Hahaha..ja det var rätt festligt vid kassan, en blind som leder en annan typ..tur att dom inte visste att även påsen du fick va en raritet för då hade den legat på en hylla och säkert kostat 30 kr,ha en fin kväll hjärtat,kram!

2013-01-23 @ 22:07:03
Postat av: pyyret

;) Ja det va ju tur dä Suss :D Ha det gott du mä Kramar !!

2013-01-23 @ 22:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0