En vinterdag i Januari.........

Idag har jag varit ute och gått med Elvis i vintervädret. Det var lite underkylt regn när vi gick, men det försvann rätt så snabbt. Vi gick genom skogen i Törås ut till båtplatsen vid gläntan och sen gick vi en liten bit till, innan vi vände och gick tillbaka. Stannade såklart upp vid sjön och tog några bilder.
 
 
Det är en avkoppling bara att komma ut och fota lite i naturen, eller nån annanstans också naturligtvis. Jag längtar ju att få komma ut till stugan snart igen. Det är ett litet paradis jag har därute. Men nu tillbaka till dagen som idag är :) !!
Jag tror nog allt att det får bli en liten promenad senare i eftermiddag igen om vädret inte blir sämre och det blir snöstorm eller nåt sånt :P !

Elvis tycker om att gå långa promenader, men han drar så in i bänken i kopplet i början så man får nästan träningsvärk av allt ryckande som blir ... men det går det med !
Nu är det så kallt ute på morgnarna, det knirrar och gnisslar under skorna av den kalla snön, ibland när jag är ute tidigt, så känns det som att man väcker halva byn bara genom att promenera igenom den, det låter som en gammal rostig cykel som är ute det gnisslar verkligen och det ekar pga att det är ju inte många ute vid tidiga morrontimmar i vårt lilla samhälle !!
 
Att få komma ut, kanske ta lite gott kaffe med sig eller varm choklad, nåra ostmackor och bara sitta o njuta av tystnaden och den vackra naturen, det är väl ändå en fin gåva vi fått, som inte kostar skjortan av oss, som vissa saker gör i dagens prylsamhälle. Jag är själv glad i prylar såklart, men man får inte glömma bort vad moder jord vill ge oss helt gratis.... Stanna upp för en dag, gå ut och se vad som bjuds, har man bara ögonen öppna så ser man mycket som man uppskattar  t.ex dess skönhet, lugn, eller för att det helt enkelt bara är så otroligt härligt.
 
Hoppas ni får en härlig dag ...... jag tror ju inte att det är någon som läser min blogg eftersom det är årtusenden (känns det som) sen jag skrev något här ....... ! Men den som vill får läsa, och ta del av det  jag har att skriva :)
 
Fånga dagen i din egen takt
kramar från mig ! :)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tjingeling syster! Klart ja kikar in på din blogg.

2013-01-20 @ 14:38:39
Postat av: suss

Självklart läser jag din blogg :)

2013-01-20 @ 15:04:33
Postat av: Anonym

tack för det :) kramar !!

2013-01-20 @ 15:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0