Det händer ibland, fast man inte vill tänka pååååre !!!

En ledig dag som denna, började lugnt och stilla med att jag tog mig en sovmorgon. Var ute en snabbis med Elvis (hund) , så att han fick kissa av sig, sen gonade jag mig i soffan en bra stund. Med frulle på bordet, sittande i morgonrocken slöade jag till ordentligt.
 
Sen kom tråkiga nyheter, som man som butiksarbetare inte ens vill höra talas om. Det var ett rån på morgonen i vår hemköpsbutik. DET är nåt som man bara inte vågar tänka tanken på ens en gång, och absolut inte vill uppleva själv. Men det händer ju tyvärr, och för dom drabbade kommer det bli men för livet. Även om man pratar ut med proffsiga människor, så är det en svår händelse att hantera.
 
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det gått bra för den drabbade och att det hela ordnar upp sig. Ett gripande av gärningsmännen vill man ha som alltid när det händer som det händer. Tyvärr blir det ju inte alltid så, men dom som kan utsätta oskyldigt folk för såna hemskheter, dom ska straffas.... !!!
 
Det är i sådana här stunder, som man funderar mer än en gång på om man skulle ta o byta yrke. Det är ju inte så lätt att göra det bara i dagens samhälle, där praktikanterna ofrivilligt sprider sig som löpeldar bland företagen, och dom kämpar med näbbar o klor för att få komma in på arbetsmarknaden med full lön. Det är inte okej att utnyttja arbetskraft på detta viset tycker jag. Ge dom en lärlingsperiod i stället med åtminstone 80% lön. Vilken ungdom klarar sig på 2-3 tusen i månaden??? Ja ja det är vad jag tycker iaf, jag ska inte gå in mer på denna biten. Jag blir bara så irriterad ......
 
Jag kommer att slå bort tankarna på rån så mycket det bara går.... och fortsätta jobba tills jag vet vad annars jag kan och vill göra med mitt liv.
 
Annars har väl dagen flöööööööötet på i lagom takt. Vart hos tandläkarn också.... det är inget kul, men det är tur att dom finns ;) !! En liten lagning som tog knappa tio minuter, sen behöver jag inte gå dit mer på ett halvår iaf :D
 
Och efter alla vardagliga sysslor, sitter jag nu här o bloggar lite, dricker ett glas rött, äter lite choklad och kvällskaffet får man inte glömma, i min gamla stereobänk ljuder det ljuvliga toner av klassisk musik, och jag kopplar verkligen av.
 
 
Jag vill försöka spara ihop lite pengar så jag kan åka till Göteborg igen för att se renoveringen av Palace hotel. Ett måste bara......... Det får bli när det blir helt enkelt... men dit ska jag :)
 
Ännu en ledig dag väntar mig imorgon, ska försöka fånga den på bästa sätt, som jag tycker att alla ska göra ...... Säger tack o hej för ikväll.
 
Fånga dagen på ditt eget sätt........
kramar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0