Äntligen är det måndag........ kväll !!

Finns det någon dag som är trögare än Måndagar? Spelar ingen roll hur vädret är, hur länge man jobbar eller hur dagen har avlöpt, så nog faaan äre allt den tristaste dagen i veckan :P Meeeeen, däremot månda'kväll kan gå an, då börjar man skönja en viss avlägsenhet till nästa Måndag, och det är ju positivt !! Man måste ju försöka se det "braiga" i allt säger dom, och det är väl det jag har gjort här nu tror jag :D !! Månda'kväll får bli bara-vara-kväll...med lite go mat, kaffe, chokla¨' och en liten virre eventuellt, visst piffar det till det, eller va säger ni?
 
Min dag idag har väl vart som vicken annan måååååååånda' som helst annars. Man går till jobbet, bakar, grillar, styckar kött och plockar varor,fikar, äter middag, städar, kollar ordrar, diskar, är social till dom som behöver det och sen stämplar man ut o går hem !
 
Väl hemma drar man en äntligens suck, ger hunden mat, skickar ut nån annan att gå ut med hunden, diskar lagar mat, städar undan lite, kollar posten, duschar och äter lite mat. Dricker kaffe, är social till dom som behöver det,kollar lite teve, lyssnar på musik, ev anstränger jag hjärnan lite extra med sudoku, en bok, eller lite korsord, och sen stämplar man ut går och lägger sig
 
Sen börjar man om i drömmarnas land, där en helt annan värld uppenbarar sig. Och den är, när den är som bäst, precis så som du vill ha den :) Där kan allt hända,där kan allt ses, och där kan allt upplevas .....
 
Än så länge har jag bara kommit till kaffet och lite teve tittande......... får se vart drömmarna bär mig inatt!
Fånga dagen i din egen takt...... !!
Puss o Kram från mig till dig ! <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: suss

Måndagar kan va rätt ok,eller hur? :)

2013-01-21 @ 21:29:32
Postat av: pyyret

Jo, visst äre så ;) !! Kram

2013-01-22 @ 08:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0