En dag utan färg..... eller !?

     Såg dagen komma, grå, lite busig med blåst och regn och solen som vaknade med mig på morgonen försvann i det lilla lilla molnet som bara växte och till slut täckte hela himlen. Ligger i ett hörne i soffan, Elvis suckar högt, jag drar filten över näsan och där ligger vi och bara slappar till teven som spelar "De fyra årstiderna" av Vivaldi.

Fyra årstider ja... det känns som alla fyra har infunnit sig på en och samma gång. För jag vill inte och kan inte säga att det känns som sommarn är här än, och nu är det snart Juli månad :/ !!

Man sitter inomhus för mycket för det regnar. Blir allmänt slö och ligger som en överjäst bulldeg i soffan .... Tur man har en stor soffa :) !!

Försöker pyssla lite, kollar lite konst       läser lite dikter, lyssnar på musik och kollar film. Pratar med goa vänner och dricker MYCKET kaffe. Unnar mig ett glas vin då och då också. Och utan mitt dagliga intag av choklad blir det ingen bra dag ....... ;) !!
Dagen har blivit kväll och Elvis ligger och snarkar, drömmer och lyfter ena ögat då och då för att säkerställa att matte sitter kvar i soffan.

Utevistelsen idag har inte varit så intensiv om man säger så. Med en hel veckas jobb framför mig .... från måndag till lördag utan ledig dag, så är rörelseförmågan inte riktigt som den borde vara.  Men sen är det äntligen semester ... hej o hå, kämpa på !!!

Varje dag har väl sin charm, om man bara orkar titta ordentligt och tänka efter lite. Försöker hitta nåt positivt i det vardagliga, varje dag och än så länge har jag nästan lyckats med det. Man kan inte känna lyckan om man inte har fått känna det tråkiga i livet. Har man ingen variation i sitt liv så försvinner det roliga i det trista.

Ingen är ju perfekt, och kommer aldrig att bli det heller. Hur gärna än vissa vill tro att dom är det. Dom ser inte den sanna spegelbilden när dom möter den varje morgon. Det dom ser är en bild av någon som inte finns på riktigt, en fantasifigur som dom tror att dom vill vara, för dom är rädda för vad andra ska tycka o tänka. Det är ju inte att leva det sanna livet.

Snart är kvällen mörk igen, det gråa blir gråare, tills det till slut blir svart....
   Sätt lite färg i livet .... för dom finns ju där även om man inte vill se dom. Gör det inte dig lyckligare så kanske det gör någon annan lycklig.

Ligger i ett hörne i soffan ..... funderar på varför livet är som det är. Någon mening med allt måste det väl ändå vara ....     Berusad av tankarna, blundar jag och drömmer mig bort..... Carpe diem men göre lugnt....... Puss o kram

Kommentarer
Postat av: suss

Du har så rätt,man måste samla på guldkorn ,kram !

2012-06-24 @ 21:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0