Julen är på väg ut !!!

Och våren är på väg in hoppas jag !!
Idag har det varit lite blandat bad and good så att säga......... Men jag har iaf haft energi som gått att använda till att städa undan julen, och förbereda för våren som jag vill ska komma på pricken exakt NU !!!!

Idag när jag stod o putsade mina fönster för att ta ner julgardiner och hänga upp lite halvt om halv vårgardiner, så hörde jag småfåglar som kvittrade och solen visade sig för ett litet litet ögonblick !!
Tror ni jag kände det som en underbart tidig vårdag??!!??!!??
Jupp jupp.......... så vare !! Men det krossades snart igen av att det började mulna på igen och minusgraderna kändes i fingertopparna ! Brrrrrrr så kallt det blev med en gång !!! Hujedamej .......

Fick städat i två av tre rum och i köket iaf ...... Skönt och ha gjort själva grovstädningen så har man bara o mata snabeldraken sen göra golven doftrika igen me liten aning ajax ......

Nu har man ätit en halvtaskig gratäng, druckit lite te och ätit ost o kex till kvällen !! Tänkte slagit på stort med knäckemacka och starkt lagrad ost..... men de va smidigare o plocka fram lite kex o ost och det gjorde ju inte ont i smaklökarna det heller :P !!

Så nu har den lilla matkoman xxsmall infunnit sig här i min stooooooora soffa och både jag o hundar ligger o päser o jäser !! Alla mätta o belåtna ...... lyssnar på min spotify och tare lugnt ...... läste ut den enoooooooormt otroligt mångsidiga 91:an nyssens, fasen inte dåligt man klarar av att både kolla bilder och läsa samtidigt :P !!

Men nu tar jag kvällen här från min lilla bloggis....... vet inte hur många som orkar ens kolla om jag skriver fortfarande, men OM det finns någon så tackar jag för titten och säger ha en göttans onsda'kväll !!!

Puss o kram från mig
Carpe diem men göre lugnt !!!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är riktigt mysigt att få läsa vad du hittar på! :) Skönt att få det julstädat, jag hade ju bara två små tomtehus att plocka ner ;D

2012-01-12 @ 07:39:44
Postat av: pyyret

Du får säkert mer att städa bort allt eftersom min älskade dotter ;) !! Kul att du läser lite va gamla mamma gör ;) hihi....puss o kram !! Älskar dig Emelie!!

2012-03-18 @ 19:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0