Försommar, fläktande vindar och fiske.......

    


Är så trött på vintern nu, eftersom det inte har varit någon RIKTIG vinter i år och att snön kom nu, det har jag inte mycket för egentligen !! Nu vill jag bara att våren ska komma med soliga mornar, torra vägar, och man ser barn som hoppar hopprep och leker ute ( det finns faktiskt barn som fortfarande gör det ;) )

Tänk dom första vårdagarna när man kan ta sitt morgon kaffe ute på balkongen, man kan sitta i lä i solen och bara koppla av och njuta !! Man kan gå på längre promenader eller cykelturer och fota moder natur i sin varma gudomligt vackra skönhet !! Jag vill tillbringa så mycket tid jag bara kan ute i stugan i vår, och jag vill absolut ut o fiska. Jag har inte varit ute o fiskat på så många år, så nu ska jag baske mig ta igen all den förlorade njutningen som en fiskedag kan innebära. För att vara ärlig så skiter jag i om jag får fisk eller inte, det är allt runtomkring som är det fina. Klart det är kul om man kan dra upp en o annann "borre" eller gammelgäddan, men lugnet i en båt på sjön är en obetalbar känsla.

Jag kan redan nu drömma mig bort ...... sittandes i båten, med kaffe, goa mackor och nåt annat gott. Spöet i handen och den totala tystnaden som kan infinna sig på sjön en helt vindstilla varm vårdag eller sommardag !!!
jag säger bara Om nom nom nom nom !!

Jag vill ha våren här nu, jag vill ha mina bara-vara-dagar.... antingen med kära o nära, goa vänner eller helt o hållet för mig själv !! Det finns en njutning i allt om man bara orkar leta lite efter den !!

Jag säger tack o hej för ikväll ...... fortsätter mina drömmar !!
Carpe diem, men göre lugnt !!
pussar o kramar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0