Ännu en ledig dag........

      Ja, så har ännu en ledig dag nästan gått till ända, och utan att det har hänt något särskilt så har dagen försvunnit. Jag hade planerat att göra så mycket, men när man inte tar sig tid att äta frukost förrän klockan nästan är tio, så blir dagen inte lika lång som man tänkt sig. Jag har väl inget o skylla på egentligen, men min kronsika följeslagare Mr. Ulcerös Kolit, har varit o hälsat på igen, och efter ett sånt besök blir man jäääääääävligt trött, måste jag säga.
Ni som inte vet va Ulcerös Kolit är, får googla eller nåt för jag orkar inte dra de här va denna makalösa "skitjobbiga" sjukdom innebär. Försöker tänka så lite som möjligt på den när den inte behagar visa sig, så att säga!

Men men efter att jag har ändrat mina kostvanor en del och kör mycket LCHF, så verkar det ha lugnat ner sig en bra bit iaf. Och ett tips till alla ni som har problem med magen och kanske känner att ni har gått upp ett o annat kilo för mycket, till er säger jag ------ sluta äta smågodis------- !! Jag har gjort det (fuskäter en o annan bit ibland men köper inte hem nåt o har hemma) Jag slutade det med det iaf och har gått ner ca fem kilo bara på grund av det ! OCH magen känner sig myyyyyyyycket bättre. Jag unnar mig lite choklad istället, som alla som känner mig vet redan ;)

Men nu till dagen som varit, jag har väl slöat det mesta, förutom promenixerna med dogsen då och sen vart jag på Röda Korset, som KORS i taket hade utförsäljning på HELA sitt sortiment :P Jag var en sekund från att hämta febertermometern och kolla om dom var sjuka eller inte !! Dom har ALDRIG haft rea på hela alltet så att säga,utan mest på böcker och krukor som dom nästan skänker bort !!

Jag gjorde ett o annat fynd iaf ... mässing-koppar grejer, pussel och prydnadsfigurer nåra stycken för endast 80 spänn :D
Jag hade kunnat röja lite till men det befolkades ju med människor "från-hela-världen" och dom tog sin plats ska jag säga, gick där och pekade ut vad dom skulle ha och va det skulle kosta ........ aaaaaaaaja thats life !!

Ser fram emot en ledig helg och med ett besök upp på källebacke o fika hos Agneta, ska bli najsigt töööcker jag :D  !!
Annars hade jag nog gärna tillbringat min lediga helg ute i stugan i Alanäset, där är det så avkopplande och lugnt och skönt !! Jag älskar att vara därute och två dagar där är som en veckas semester nästan ...

    Så här vackert var det i höstas ...... och ingen är gladare än jag att det inte kommit lika mycket snö som det gjorde förra året !!! Thank God !!!
Men nu ska jag ta kvällen härifrån....
Carpe diem men göre lugnt
puss o kram från mig !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0