Det snurrar och snurrar.........

Annandag Påsk.........

En dag som känns lite grå o trist, mycket pga vädret som har varti molnigt me inslag av snö. Har lite krämpor här o var, och humöret är inte på topp, inte ännu iaf. Vissa dagar är ju bara så.

Det är ingen Carpe Diem dag för mig. Jag försöker bara ta det lugnt och låta känslorna flöda som dom vill, och då kan det inte bli annat än lite berg & dalbaneturer i mitt inre.. .. Jag har det bra, får uppleva så mycket roligt, och jag älskar mitt liv som det är nu, men med små förändringar dag för dag, så hoppas jag att även jag ska få rätsida på mitt liv. Det finns stenar som ska ramla än, och det finns säkert lycka som väntar på mig bakom nåt hörne nånstans, men först måste man ju bara genomlida lite lessamheter, problem och lite annat smått.... innan lyckan kan komma tillbaka och slå rot.

Det är tur man har sina närmsta bästa och mest älskvärda vänner att prata med. Att veta att dom bryr sig och finns där är mer värt en vartenda öre i hela världen. Jag ska inte sticka under stol med att dom är väldigt väldigt få, och vissa betyder oerhört mycket mer för mig än något annat. Och ibland, när man sitter o funderar och  behöver den där kramen, och man inte kan få den, då känns det extra tomt, och man får verkligen andas djupt och bara låta tankarna reda ut allt åt en.......

Nästa gång när man väl FÅR den där kramen som man har behövt o längtat efter, så känns den mer värdefullare än någonsin och man njuter av att det finns någon/några som bryr sig, som älskar dig för den du är och som känner dig så väl att det räcker med en kram och en blick så vet man var man har varandra. Det är sånt man uppskattar. Att man har barn som vågar säga att dom älskar dig, att dom vid vuxen ålder vågar ge dig en kram och en puss är också guld värt. Och jag är en av dom lyckliga som har såna barn...Älskar dom så mycket !

Att ha en blogg att skriva av sig på är också ett sätt för mig att gå vidare i livet, att få dela med mig av mina upplevelser( inte för att det är många som läser men men ) att få ta känslorna, lägga in dom här i en mening, och sen kan man lämna alla dåliga känslor bakom sig. Man kan fånga upp dom goda och älskvärda och ta med sig dom i livet, och dela med sig av det positiva till dom man bryr sig om och som man vill ska veta, förstå och känna att man älskar dom ......

Så idag har jag fått ta minuterna som dom kommer...... Ska ut och springa av mig lite tankar om en stund, och få insupa lite moder natur, lite frisk luft och fågelkvitter. Det kommer göra susen på det mesta..... det vet jag. Och jag vill tacka en av mina finaste vänner för all hjälp med att få mig att komma igång att springa igen, det skulle aldrig hänt annars.
Tack......

Så även om det inte har varit så kommer det att bli en Carpe Diem dag även för mig....
När min Berg & Dalbanetur är över, vet jag inte..... men även den kommer att slå av strömmen och lugna ner sig tills ikväll får jag hoppas... Jag kommer att få hjälp med det ..... det vet jag :) !!

Carpe Diem, men göre lugnt
puss o kram


     Det här va fint att se..... äntligen kan jag få se lite konst och lite annat som jag tycker om.

Kram på er... ni få som läser min blogg......  :)

Kommentarer
Postat av: suss

Det är ok att må lite illa när livet bjuder på berg och dalbana..men när man övervunnit känslan är man nästan odödlig <3 kram

2012-04-09 @ 15:30:06
Postat av: Emelie

Skickar en stor kram till världens bästa mamma! <3

2012-04-10 @ 07:30:45
Postat av: pyyret

Tack Suss..... du är bäst !!

2012-04-11 @ 18:20:11
Postat av: pyyret

Skickar en bamsekram tebaks till världens bästa dotter !! <3 <3 pussssss också :)

2012-04-11 @ 18:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0