Så är det, för se det vet jag ;) !!

Att lite gråväder kan få en människa att känna sig så aaasatrött, slapp och lite allmänt less !!!!! Varför ska det suga musten ur en på det här viset, skulle vi inte bara kunna få en enda liten förmiddag (eller eftermiddag går bra också) med solsken?? Behöve ladda mina batterier med något energifullt iaf .  Och just nu ser det ut som det endast är solen som kan få upp mig ur dimman.... Så är det, för se det vet jag ;) !!

När inte ens lite pepp-musik kan få mig att svänga på gumpen, ja då äre allvarligt :P !! Jag tror allt att jag får gå o lägga mig i solariet och supa sol där, så jag får ett ryck att göra nåt vettigt med min vardag, förutom att jobba då naturligtvis ! Jag har iofs. tagit mig i kragen o kommit ut o springa igen, och det är ju inte fel på något sätt alls, måste jag säga! Det tycker inte min sons hund Elvis heller, han blir lika glad varenda gång han ser att joggingskor och joggarbrallan kommer fram och det vankas kuta-i-skogen-runda :)

Ja hörrni man får väl leta efter dom små små ljusglimtarna man kan hitta, en dag/vecka som denna .... Jag försöker verkligen gripa tag i vartenda halmstrå av glädje, lycka, kärlek och skratt som man kan tänkas få här i livet. Och jag skäms inte ett dugg för att jag gör det heller...... Från o med nu ska jag bara vara mig själv o ingen annan. Så är det, för se de vet jag :) !!

Man lär sig se vilka som tycker om dig för den du är, och vilka som vill ha dig till att vara någon som du inte är. Jag har kommit på en sak med sådana människor, det är dom som inte VÅGAR vara sig själva, utan vill se andra leva deras egna drömmars liv. Dom vågar inte leva ut vad dom egentligen går o tänker på och vill göra. Det är lite orätt att vara sån mot sig själv, det är lite falskt att inte vara den du är, alla är vi olika och ingen annan kan leva DITT liv. Misstag gör vi men vi lär oss förhoppningsvis av dom också. Då är man en erfarenhet rikare, man har blivit ett snäpp klokare och man vet hur det känns att göra fel. Vissa som tycker att dom är felfria, som inte ser sina problem, som inte är realistiska och ser livet för vad det är. För dom kommer det en rejäl smäll rätt var det är, när bubblan spricker och dom kommer ut i det verkliga livet. Så är det, för se det vet jag ;) !!

Jag har väl alltid (tror jag) försökt lära mig att klara så mycket som möjligt själv, för att jag vet att en vacker dag så måste jag kunna ta itu med både roliga och svåra ting som MÅSTE göras. När man väl har gjort nåt sånt och klarat av det så tycker jag att man har rätt att känna sig lite stolt över sig själv. Utan att bli mallig, dumdristig, eller klanka ner på någon annan. Man kan gå o vara stolt för sig själv, men en sak kan jag lova er. Är du dig själv, så trivs du med dig själv hur du än är. Och det syns på ditt sätt att vara, om du är dig själv. Det kommer skina som solsken mot folk om du går runt och visar att du är genomlycklig, glad och ler ..... och det smittar av sig det kan jag lova !!! :D

Och vågar du visa att du är ledsen, deppig eller nere.... då kikar varenda sanna vän fram och vill hjälpa dig, precis som du gör mot dom när dom behöver dig !!
Så är det, för se det vet jag :) !!




Ja jag säger det igen .... precis som Karlsson i Hemsöborna sa... " Så är det, för se det vet jag !! "

Carpe diem, men göre lugnt !!
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0