Tankar fritt ......

Idag var det första dagen jag jobbade, efter att ha haft en BRA släng av magsjuka !!
Inte roligt, inte härligt, har känt mig som en stor skit  på alla sätt och vis. Dels har man ju mmmmmmm ni vet, och sen har man lämnat arbetskamrater i sticket med många sjuka, och den årliga inventeringen. Det ÄR inte kul att inventera, men det är betydligt värre att va magsjuk, så jag hade nog gäääääärna bytt bort den mot två inventeringar till och med !

När man har en upptrampad "stig" mellan soffan och toaletten, och man känner sig som ett tomt skal till slut, då är det inte mycket man kan ta sig för direkt. Har blivit film för min del när jag har hållt mig vaken, har kokat vätskeersättning som jag har tvingat i mig. Vill ju inte säga att det smakar som fredagsdrinken direkt ... :P Men det är ett nödvändigt ont för min del... sött och salt försvinner rätt ut vid såna här tillfällen och då är detta ett MÅSTE om kroppen ska orka komma tillbaka i hyfsad tid så att säga.

Idag har jag iaf orkat städa lite, efter att jag kom hem efter jobbet, satte jag mid vid datorn och kollade lite bilder.... efter det fick jag sån energi så snabeldraken ryckte ut på matjakt i hela lägenheten... och det fanns nog käk till den så den står sig en vecka skulle jag tro ;) !!

Sen var det mopsens tur och få slicka rent efter snabeldrakens framfart !!
Det gick som en dans med ABBAS låtar på spoten på hög volym ....... men NU är jag som en urvriden disktrasa..... lite skitig - urkramad- och luktar inte parfym direkt !!

Duschen kallar och jag ropar....... wiiiiiiii ja kommer strax...... om nom nom krypa ner under täcket nyduschad och bara gona in sig hääääärligt hääärligt !!

Imorgon är det FREEEEDAG mina vänner !! Jag jobbar kort dag och är ledig helgen, får se om man kan ta sig ut till stugan kanske ;) ?! Det blir lite som att jag lämnar lite av mig själv där varje gång jag åker hem från stugan tillbaka till lägenheten. Mmmmmmm så rofyllt och lugnt det är där ute och jag bara ääälskar det !!

Går och småplockar och pratar lite för mig själv kanske jag gör, men va fasen, nån annanstans får man inga så bra svar som av sig själv  :P !!




Här ska man nog bo en vacker dag om jag får som jag själv vill ....... Var sak har sin tid och sin plats sägs det ju ..... Lugnet sjunker in  så fort man kommer ut hit och man kan verkligen "bara-vara"
Mmmmmmm är nog den härligaste platsen jag vet just nu....... mitt lilla paradis ...
Nu säger jag tack och hej för ikväll...
sov gott alla vänner



carpe diem, men göre lugnt !!
puss o kram på er !!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Usch för magsjuka, det va jobbigt kan jag tro, hoppas du mår bra nu, kramar!

2011-09-04 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0