Flugornas herre ...... eller kvinna !

Måste väl berätta om vad som hände mig i onsdags morse ....... tiiiiiidigt på morgonen!!

Jag skulle börjar jobba tidigt (0600) så jag hade vaknat och stigit upp redan vid kvart i fem.
KL 0455 när jag fortfarande går i min morgonrock och snusar efter va jag ska peta i mig till frulle, så ringer det på ytterdörren !!

Herregud, vem faaan ringer på MIN  dörr så här tidigt tänkte jag, men med barn som inte bor hemma så kan de ju hända att dom kommer o överraskar en när man minst anar det (eller inte :P ) Aaaaaaaja jag gick för o kika i tittögat i dörren, och mycket riktigt... visst är det en "ungdom" som står där utanför.... meeeeeeeeeen inte var det nåt av mina barn inte !!
Nope.... utanför står en yngre tjej, vita brallor lång svart täckjacka och med ett par solglasögon lika stora som två svarta dasslock :P !! Vid ett litet litet smått förvirrande ögonblick där så trodde jag att nu fan har inte flugornas herre, men dock hans kvinna kommit för att hämta mig, eller åtminstone stå o surra ett tag. Jag skakar lätt på mitt huvud för att försäkra mig om att det VERKLIGEN står en kvinna därute med solglasögon en becksvart höstmorgon i november...

Okej, hon stod kvar när jag kikade en gång till... Eeeeeeeehhh ooookej, jag får väl öppna då o höra va denna (ska jag säga att hon var blondin?) yngre dam ville !! JA man vet ju inte det kunde ju hänt en olycka eller va fasen som helst ...
Så jag rycker upp dörren så hon nästan ramlar baklänges, och säger hej ! Hon säger då så här :

- Hej ! Jag vill låna din telefon för jag måste ringa en taxi, jag har varit på fest och kommer inte hem !!!
 Jag tänker:  ööööööööööööööööhhhh ooookej bruden den där festen du kom ifrån ?? va det från en camping, trädkoja eller från en neandertalare du hittat i nån grotta nånstans, där ingen telefon har uppfunnits än ??????!!!!!!!!
Men jag säger :
 - Nääää tyvärr, jag är ledsen men  min telefon är helt urladdad, jag har bara mobiltelefon så det går nog tyvärr inte !
Hon säger :
- Jaaa men det är JÄTTEVIKTIGT, jag måste hem till gislaved och jag ska snart börja jobba. (jag sa kanske inte att hon stank mer än stomatol och pepsodent om man säger så, det var en goe blandning av dofter som jag tror bestod av avslagen öl, massor av sprit och möjligtvis en liten liten lagd pizza)
Jag tänker : OOOoooooouchie, stackars dina jobbarkompisar som troligtvis måste jobba ihop med dig, i vilket fall ta hand om henne och behöva andas in dessa miljöfarliga ångor och gaser som hon utan tvekan kommer att lämna ifrån sig.
Men jag säger:
Okej, men nu är det ju så att min telefon är URLADDAD, det går inte ringa från en telefon som inte är laddad. Du får ringa på hos någon annan och höra om dom har telefon som du kan få låna !!!

Mmmmmmmmm för trots att jag själv är blondin så är jag ju inte så dum så jag släpper in vad som helst i mitt hem. hur blond,söt och snäll man än kan se ut! För har man dom dofterna, solglasögon när det är becksvart ute och inte fattar att folk kanske ligger o sover vid den tiden på morgonen så släpps man inte in hos Karlssons iaf !!

Hon försöer prompt att få låna min telefon ett x antal gånger till innan jag säger att NEJ tyvärr, prova hos grannen, och så stänger jag dörren försöker få tillbaka andningen i en normal takt igen.... efter den andedräkten som hon bar hade hon ju kunnat starta vilken etanolbil som helst.. Jag tar ett djupt andetag, är inte ett dugg sugen på någon typ av frulle alls, utan jag går o sätter mig o glor på teve, öppnar balkongdörren och försöker andas in lite friskluft igen :P !!



Jag kan ju meddela att min granne var så vänlig o öppnade sin dörr för denna, som han säkert tyckte var en ren hägring, och lät henne ringa från sin telefon. Han hade väl så att säga någonting gemensamt med denna dam, eftersom jag titt som tätt vardag som helg kan känna igen dofterna tjejen hade, med grannens vinddrag när han öppnar sin dörr och jag är på väg ut! 
Så allting ordnade ju sig till slut, och efter en hel förmiddags vädring så kändes det som att jag vädrat bort det mesta av en ung kvinnas andedräkt som hon anskaffat sig en helt vanlig tisdagkväll / onsdagmorgon en helt vanlig arbetsvecka ... Undrar om hon hade fast jobb??? Isf tror jag inte hon har det så länge till ........
Men men man vet ju  inte, hon kanske var drivmotorn i något slags elverk till nån maskin nånstans bland gislaveds alla industrier :P !!??!!??!!??!!??

Med detta säger jag morsning korsning, hoppas det inte dyker upp fler från flugornas planet här utanför min ytterdörr !! Isf ska jag ha min flugsmälla i beredskap och i alla situationer som denna så kommer min telefon att alltid vara urladdad.... :P !!!!!

Carpe diem men göre lugnt !!
puss o kram på er !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0