vägskäl...

Livets väg är olika för alla. Vissa har det bra, andra inte. Vissa vill  leva ÅT andra men vill må bäst själva, somliga står vid ett vägskäl och vet inte vilken väg som ska tas. Men väljer man inte någon, utan står kvar, så är risken väldigt stor att man går sönder! Man kan inte dela sig på två ... hur gärna man än vill!

Att våga välja väg är ett steg framåt, i vissa lägen måste man tänka på att man ska må bra själv, man kan inte orka att bli tillrättavisad och hunsad hela tiden. Det är varken bra för själen eller för kroppen! Om man valde rätt väg vet man väl aldrig förrän valet är gjort. Men OM man då gjorde rätt val, så har man ett liv framför sig att njuta av. Men jag vet.... det är svårt att våga satsa, det är jobbigt innan valet är gjort, tankar flyger runt i huvudet. Vad har jag, vad kommer jag att få, ska jag klara av det här? Är jag stark nog att fixa detta?!

Till slut känner man i magen om man gör rätt val eller inte... Det vet vi som har haft denna känslan !

puss o kram
carpe diem, men göre lugnt!

Kommentarer
Postat av: Inger O Karlsson

Våga satsa

kram Inger

2011-03-08 @ 19:51:55
Postat av: Tina

2011-03-09 @ 12:22:48
Postat av: Tina

Våga satsa! Se på mej hehe( ja du vet vad jag menar;)) kram

2011-03-09 @ 12:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0