hemtrevligt....

Har nog aldrig haft det så här hemtrevligt som jag har det nu. Ursäkta att jag säger så,men så är fallet! Jag har fått styra och ställa som jag själv vill denna gången och det har gjort mig starkare och jag vet verkligen vad jag vill ha nu då! Jag har hittat mig själv, mer än någonsin! Jag har inrett mina rum som jag vill ha det i stort sett, inte färdig än men på god väg.

Jag får ha dom tavlor jag vill ha och ingen annan som kan säga eller bestämma något annat. Jag har fått det så vackert här hemma, så det är nästan ofattbart tycker jag. Nu kan jag hoppa in i vilken tavla som helst och bara njuta i fulla drag av utsikten! Och om jag tänker rätt så blir det ännu fler tavlor som jag ska få upp för att få den rätta njutningen av livet i en lägenhet här på torsplan. Tillsammans med dom  här tavlorna behöver jag inte känna mig så ensam, där lever jag ett annat liv i en annan värld! Dom som hänger på mina väggar nu, kommer alltid att hänga där eller i mitt hem vart det nu kan vara, det vet man ju aldrig egentligen, jag kan ju inte kanske sitta här i en trerummare när alla barn flyttat hemifrån. Men det får man ju ta då när det är dags så att säga. Tavlorna kommer väl alltid att hänga med mig i vilket fall som helst.

Dom är så vackra och fina och smälter in i mitt rum på ett sätt som är perfekt ! Väldans nöjd är jag!

Idag har vi annars hyrt en container för att rensa skräp från huset. Bara vindarna och bokhyllan är tömd och containern är redan halvfull ^^ !! Ja ja, vi får se hur mycket det blir till slut.... Skönt att ta tag  i detta, det enda "problem" som finns kvar av det gamla så att säga, så när det är klart kan man lägga allt det åt sidan och gå vidare hoppas jag!

I regnet idag har jag "bara varit" annars, läst lite dikter av Edith Södergran, lyssnat på musik och njutit av lite lugn och ro..... Imorgon blir det jobb igen och så även på lördag, det ska bli skönt när det är lördag kväll...

puss o kram på er
carpe diem, men göre lugnt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Låter som du äntligen börjat få det toppen på ditt alldeles egna vis:) det är du värd<3puss o kram

2011-03-10 @ 19:42:20
Postat av: pyyret

Tack gumsan !! Du är då allt för snälle du hehe !! Du är värd en hel del du me ju :) kram o puss !!

2011-03-10 @ 21:39:46
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja man kan bara hålla me Tina!!! Kram vännen <3<3

2011-03-11 @ 17:50:54
Postat av: Inger O Karlsson

Jag tycker dina tavlor är fina, helt under bara faktiskt, Märks att du mår bra nu när man träffar dig.

Kram

2011-03-11 @ 21:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0