En gammal sak jag skrev!!

Det här skrev jag för länge,länge sen....



ENSAMHETEN I MÖRKRET!

Nu kommer mörkret och med den ensamheten.
Varför följs dom oftast åt?
Sen kommer tårarna och tröttheten.
Sömnen följs av morgonen och en ny dag.
Då har du puttat in mörkret,ensamheten och saknaden långt, långt in i hjärtat.

På dagen har man olika sysslor att sköta.
Då skingras tankarna om allt det svåra du genomgår.
Du har oftast lite folk runt omkring dig på dagen.

Alla slags människor, vänner som fiender,
Alla sitter vi någon gång ensamma i mörkret.
Alla är vi någon gång rädda.
Jag vill bara ta mod till mig att komma ut i ljuset igen.

Det är svårt, man tänker på hur det ska bli
Man tänker på hur man ska ha det
Det är svårt, man vet inte vad som kommer att hända
Men vågar man bryta sig loss, kan man må bra själv

Ut från mörkret, in i ljuset igen ... Det är ljuset du ska leva i !!!!!!


Puss o kram
carpe diem, men göre lugnt

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Mycket fint skrivet!

2011-03-14 @ 21:19:04
Postat av: pyyret

Tack så mycket :) !! kram

2011-03-14 @ 22:16:37
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/
Postat av: pyyret

Tack så mycket:D ! kram

2011-03-14 @ 22:18:42
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0