Spring ?!

Jaaa... IS it SPRING-time or what ?!?! Idag fick jag den känslan iaf :) Steg upp och skulle gå ut med hundarna på morgonen, och det var så OTROLIGT vackert ute redan då. Det var helt rosa på himlen och solen skymtade fram blan dom lätta molnen. Det var nästan så man trodde att man var i paradiset (fast utan adam dårå ;)) Dagen fortsatte att vara underbart fin, med mycket sol och värme, en energikick som hette duga !

Jag hade tid i tvättstugan på morgonen, så den gick fort fram till klockan ett, då det var dags för mig att äta lite mat. Sen kunde man ju bara inte låta bli att hämta utebordet och stolarna, städa av balkongen (mer känd som "ballen" i vår vänkrets). Ut med bord och stolar på "ballen" och städa undan på golv och fönsterkarmar.... på med duk och sen avnjuta en kopp med riktigt varmt kaffe.... Till detta serverade naturen en strålande sol och massor av värme!!
Kan inte bli bättre söndagseftermiddag....

Annars har jag tillbringat mycket av min tid i den här möbeln. Stor? JA, goe o sitta i? JA...Lätt att somna i? JA... Hade lite skallebank idag me, men orsaken till den behöver vi väl inte gå in på här då just idag ;) !! Sen som alla andra kvällar sitter jag framför en skärm, som sägs ta mig ut i världens alla hörn, och sveriges alla små byar och ställen som man både skulle vilja besöka och roa sig i !

Vi får väl se om man tar steget ut och ger sig ut i vida världen en vacker dag, då börjar man väl främst att utforska någon stad i sverige. Vill inte bli sittandes här i den vanliga vardagen, nä nu får man väl ta sig i kragen och ge sig ut lite med hjälp av vänner och bekanta. Det är ju också en del av livet som man måste avnjuta och ta hand om, sin vänkrets och särskilt den allra närmsta, samtidigt som man får skaffa nya vänner och se livet ur andras perspektiv och lära sig nåt förhoppninsvis. Men framförallt kommer jag att sikta på att ha det så bra jag bara kan och ta till vara på tillfällen som ges mig. Njuta av livet och det som kommer i framtiden... Ta en dag i taget och bara vara mig själv..... bara vara !! Lugn och ro, stilla, tyst, bara naturen som vän... Blunda och njut !! Lapa in sol och luft, andas liv !!

Ha en härlig kväll alla ....
puss o kram
carpe diem, men göre lugnt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0