Snart Färdigstöpt !?

Ska man säga att man är så gott som färdigstöpt till sitt rätta jag,efter det ena med det andra som har hänt ?! Jag har gjort en självterapi och bara tänkt på mig själv, riktigt riktigt ego har jag varit. Jag har unnat mig massor som jag inte skulle ha gjort annars. Och vet ni vad !! Jag mår så gott som SKITBRA!!  Får man lov att säga så, tänker nog en del, och JA varför skulle jag inte få säga så, när det är så jag känner det!

( Det är väl tack vare vissa speciella vänner som jag har klarat av att göra det här, och det ska ni ha all tack i världen för....puss puss !! Ni vet vilka ni är....)

Det som har hänt under förra året lägger jag bakom mig så mycket det bara går, jag kan inte göra något för att få tillbaka något, men jag kan göra något åt nuet. Det finns säkert dom som har ont av det, tänker att OJ va hon har ändrat på sig då helt plötsligt,undrar om hon har någon särskild anledning att göra sig annorlunda!? Och till er kan jag väl bara säga att JA det har jag och med all rätt i världen.....Jag har lika mycket rätt att göra vad jag vill med mig själv och  min kropp som vilken annan människa på jorden har( och det gör jag för att jag ska kunna må bra igen).
Det är ju dock inte alla som GÖR det, men dom har inte varit med om så mycket i livet heller kanske, va vet jag!? Jag vet bara att jag kommer i fortsättningen av resten av mitt liv, ta dagen som den kommer, göra det som faller mig in så länge det inte skadar någon annan. Så mycket har jag lärt mig att livet går inte bara ut på pengar, prylar jobb och stress!

Den här bilden kan vara ett bra sätt att visa hur livet ska vara emellanåt. Man ska kunna njuta av livet, naturen och av varandra. Är det vänner, familj eller sin livskamrat.....ta hand om varandra och njut av livet tillsammans. Stanna upp och tänk efter varför ni finns. Vi är inte bara till för att jobba och tjäna pengar vi finns ju även för varandra. Vi ska umgås, skratta, gråta och älska tillsammans. DET är vad livet ska gå ut på för att vi ska kunna gå vidare.... Sorgen kommer alla att få uppleva en vacker dag, och när den väl gör det, så kanske jag säger KANSKE dom flesta förstår vad lycka egentligen är....Det är först DÅ som man vet vad andra kan ha gått igenom och då förstår dom att det är inte så kul att få höra allt snack efteråt och alla spekulationer, rykten osv osv.

Jag säger till dom som vill höra och ta åt sig. Lägg inte ner all er energi på skitsnack, skvaller och undersökningar om hur andra lever. Tänk på hur ni själva lever i stället och försök ta tillvara på det ni har. Ni vet aldrig när det försvinner..........

Det var väl vad jag hade att säga idag. Förutom att jag kanske borde passa på att säga tack till alla som verkligen har ställt upp för mig och mina barn. Ni vet vilka ni är så  jag nämner inga namn.
Jag har väl några av mina bästa vänner här i samhället och några finns här ute på nätet.... Stor kram och puss på er alla som känner sig träffade....... NI vet vilka jag menar så jag kommer av olika anledningar inte att säga några namn alls...Alla vill inte ha sina namn här och det respekterar jag och jag vill inte att någon ska bli glömd så att säga. Det är iaf under såna här "omständigheter" som man ser vilka vänner som är äkta och vilka som inte är det......Också en sak man lär sig under livets vandring.
Vi ses alla goa vänner......Nu vill jag bara att det ska bli vår!!
puss och kram och
carpe diem, men göre lugnt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

<3 <3 <3

2011-01-17 @ 21:08:56
Postat av: Anonym

Super kloka rader !

2011-01-17 @ 22:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0