musik......

Jag sitter här och lyssnar på musik i mina lurar vid datorn. Finns det något mer än musik och konst som kan fånga en människas känslor? Jag är en sån person som bara DYKER in i konsten och  musiken, kommer till en helt annan värld än den jag lever i !
Och det finns såååå såååå mycket att välja bland, så den kan ju aldrig någonsin ta slut den här andra underbara världen... Den är min räddare i nöden många gånger, och den är ju förstås även min glädje och min sorg. Det finns musik för alla slags känslor och humör, det finns konst för alla slags drömmar och verkligheter, undringar och för att inte glömma, så konst är ju så mycket mer än en bild. Man kan bara föreställa sig vilket liv en gammal tavla har haft, vilka har den hängt hos? Hur levde konstnären som målade den, hur var verkligheten på den tiden då tavlan kom till??
Mmmmmmmmmmm många funderingar finns det, och det är ju det som är så härligt med tavlor och konst...men även musiken såklart....
Jag kan inte leva utan den ...... konst har jag inte så mycket än, men det kommer nog att bli en del framöver om jag känner mig själv rätt !

Om jag ska koppla av så blir det musik, det blir konst, eller DET har jag ju glömt med ju... DIKTERNA......!! Mmm så många fina dikter det finns om man bara vill ta sig tid att hitta dom. Det lättaste sätter för mig att finna dom är här på nätet... kan sitta hur länge som helst och läsa Dan Andersson, Karin Boye etc etc....

Nåväl... Nu vet ni ju lite vad jag tycker om ..... ni som inte visste det innan hehehe !! Jag har just nu avnjutit en god sallad med ett glas rödvin till ;) ! JO det ÄR måndag........ men det struntar jag i...... Det är mitt liv och ingen annans....
Njut av allt det goda ni som inte har provat det förr....Ni kommer att få en sån AHA-upplevelse :) Om ni kan njuta av det på rätt sätt ... Och vilket är det? JO det är på ert eget sätt.... man ska vara den man är inte den som andra tror att man är ....

Fundera på det och
Carpe diem, men göre lugnt !!
puss o kram

Kommentarer
Postat av: Micke

Fin text !

2011-01-31 @ 21:04:03
Postat av: pyyret

Tack SNÄLLA du ;) !! kram

2011-01-31 @ 21:14:02
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0