Krakel spektakel........

Jaha, Idag anlände de nya spektaklen som ska sitta på min potatonose... Det tar väl ett tag innan man vänjer sig, ska se om jag inte kan få tag på linser också. Vill gärna ha det på jobbet om inte annat, det sliter på glasögonen när man ska putsa och feja dom titt som tätt.
OCH det är ju progressiva me då så det tar nog lite extra tid att vänja sig vid det också. Fast "knack, knack på huvet mitt" så har det inte varit så farligt med "yrsla" än.

Det var när jag skulle gå till grannen och dricka kaffe i så fall som det kändes lite flummigt! Kändes som att man var tre meter lång och skulle få asfalten rätt upp i fejan... Får man fyllan på köpet kanske ;)
Jag och Susanne och kära lilla Solveig var i Ullared och inhandlade dessa förträffliga (enligt oss själva iaf ) glasögon. Vi var väl nöjda alla tre tror jag när vi åkte därifrån. Sen hur vi är nöjda eller inte nu när dom har anlänt hem till lilla anderstorp det återstår ju att se.

Vi får väl peppa varandra och säga hur vackra vi blivit :D
Annars får vi skylla på varandras smak, eftersom vi hjälpte varann att välja bågar. Jag var ju dock så smart att jag tog hjälp utifrån också av en annan nära person, genom att ta kort med mobilen och skicka mms !! DET var väl smart? Sen om korten vart så bra så att det gick att se något är en annan femma, men alla tyckte att jag skulle ta dessa bågar som inte "sticker ut" alls eller så hehehe !!

Något man inte kan klaga på i detta köp var i alla fall priset. Jag fick mina bågar, synundersökning, progressiva glas och antireflexbehandlat glas för endast 2995:-
wwiiiiiiiiiiiii wiiiiiiiiiiii wiiiiiiiiiii !!!! Det måste man ju vara nöjd med!
Kom på bara sen att undrar om dom inte har nåt jäkla samband med gekås, för vem åker dit och bara köper glasögon härifrån???? Naturligtvis går man in på gekås med när man ÄNDÅ ÄR DÄR!! Och så drar det ivän nån tusenlapp till... MEN MEN ska villigt erkänna att jag kom inte upp i den summan som det hade kostat mej att köpa glasögonen här runt omkring .... nope!!

Så nu är det snart natta igen som rumpnissarna sa! Ja, jag menar inga andra rumpnissar än dom i Ronja Rövardotter......Dagarna går fort även när man har ledigt och är sjuk,men jag har haft trevligt sällskap av vänner som har ringt och chattat på fb och så, så ensam har jag ju inte varit helt iaf.
Och nästa vecka blir det mycket fika av ska jag säga... får tänka på vad jag stoppar i mig för godsaker då nu när jag äntligen lyckats gå ner några kilon. På måndag ska jag klippa mig och göra slingor med, så vi får väl se om man kan gå ut i samhället eller inte med ny frilla och nya brillor....Men jag litar på Sofie, vet inte varför jag inte gått till henne mycket tidigare .... kul att byta lite måste jag ju säga ärligt talat. Inget ont om min förra frisörska absolut inte.... men förnyelse är nog så bra i livet och kanske särskilt för min del känner jag.

Nu ska jag fortsätta med min medicinkur jag fick av Dr.Hill på Kullen !! :P

Kom inte ihåg hur många shots det var om dagen, men jag tar nån extra för säkerhets skull så jag inte missar nån bacill då ..... dom som överlever har ju iaf roligt.....

skål och ha ett riktigt trevligt fredagsmys... och för er lite äldre...ett riktigt gött fredagsgos :)
puss och kram från mig
carpe diem men göre lugnt!!

ps! är det felstavata nånstans så skyller jag på dom nya glasögonen ;P

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-01-14 @ 23:45:49
Postat av: Anonym

Trevlig läsning ! Självklart är vi göör snygga i våra nya goggles :)

Kram och :*

2011-01-14 @ 23:49:54
Postat av: Mumin

Nya glas är spännande !

2011-01-14 @ 23:52:12
Postat av: pyyret

tack va snälla ni är ......bägge två !!

2011-01-15 @ 00:09:18
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0