It´s raining....but it´s not men !

Kikar ut genom fönstret när man vaknar och vad ser man då?! Regn regn regn....Grått och trist blir det med en gång så fort snön går bort, och som sagt var så är till och med jag trött på snön. Om ändå våren kunde komma bara sådär på en gång då! Inget tråkigt regnigt väder.... Det bästa hade ju varit om snön fått smälta bort i solsken sakta men säkert. En riktig vår är en FIN vår... det ska ju inte bli sommar på stört som det har vart några år innan. Det är så vackert om våren får komma smygande först med lite sol, och blommor som spricker upp lite här och var. Ungarna på gatan börjar hoppa hopprep och rita upp hagar att hoppa i :) Man kan se asfalten igen och dom kommer och sopar upp allt grus och all sten som samlats från vintervädrets hårda tid. MMMMMM Det är vår för mig.....

Sjöarna spricker upp och solen bländar i vattnet...Man kan sitta i lä någonstans och bara lapa solsken och ladda sina batterier!! Visst längtar man dit nu?

Från dom drömmarna går jag väl till vad som har hänt under dagen ..... Jag steg upp sent för ovanlighetens skull. Ögonen ville inte rullas upp förrän klockan var över halv nio. Hundarna krafsade på mig och ville gå ut på en morgonkiss, så då var jag tvungen att rulla väck ur sänghalmen....

Sen gick dagen utan några som helst händelser, förutom mer tevetittande och mer dator och mer musik.
Sen runt tre-snåret gick jag till ett riktigt gott dukat kaffebord hos Anneli... rabarberpaj och vaniljglass, det satt ju inte alls fel måste jag säga, och trevligt sällskap med så där gick det ju en och annan halvtimme iväg snabbt som attan. Sen kom min brorsas barn för en fika hemma hos mig, så nu är snart airbagen fulladdad igen, redo att lösas ut vid krock ;) ..... fick väl bort en o annan rynka om inte annat...man måste ju hitta något positivt i allt eller hur ?

Sen var det hundarnas tur för fika, eller snarare kvällsmat. Glufs o slafs så var det slut... sen ut på en promenad i sjölandskapet utanför dörren. Is och vatten så långt ögat kunde se, hundarna än simmade och än halkade... Det blev inte någon lång sväng idag heller kan jag lova. Men nu är väl de flesta MÅSTE-sysslorna avklarade så nu infaller sig lugnet igen i Karlssons gemytliga boning. Reeeelalaxa...... det enda som fattas mig nu är en härligt massage som kan ta väck min nackstelhet och göra min kropp ännu mer slapp än vad den redan är hehe....

Så nu ska jag bara ta det lugnt igen och göra vad andan faller på.......
Kollar lite på time out med ena ögat och det andra håller koll på allt som händer och sker på facebook :P
Ha det gott alla vänner, lev nu och lär under tiden!
kram och puss
carpe diem, men göre lugnt....................



Kommentarer
Postat av: Anonym

Och sopade gator va = trätofflor på ! :)

2011-01-17 @ 10:09:00
Postat av: Anonym

Läsvärd !

2011-01-17 @ 10:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0