Het panna....

Ja, het panna kan man säga finns i två bemärkelser.... Jag ligger hemma med feber och ont i halsen och ont i huvudet. Den andra pannan som ÄNTLIGEN är het är den som ligger på torsgatan. Det tog lång tid men efter två stora rökutvecklingar i pannrummet, och två besök av sotarn, så kom den igång med !!

Det vart ett jäkla krånglande me pannan i huset... Nu får vi hoppas att den kan hålla igång ett tag till.
Ja som sagt var så rullar det på ganska bra här då ... En del knutar börjar lösa upp sig verkar det som och jag kan se på livet åter lite ljusare på många sätt. Trasslet i mitt livs garn börjar reda ut sig och bli ett fint nystan igen... :) bara man vevar ihop det på rätt sätt så ska det nog bli bra igen.

Jag ser väl livet på ett litet annorlunda vis nu än vad jag gjorde innan, och det märker nog folk på mig också, en del tycker till det bättre och en del tycker att jag borde skärpa mig och sörja vidare, men dom som tycker det sistnämnda vet inte vad dom talar om, eller va allting handlar om, så det ska jag inte ens uttala mig om över huvud taget... Jag säger som jag har gjort innan bara, att dom som tycker så har inget eget liv dom vill leva genom andras liv och deras glädje och sorg !!
NÄÄÄ fy fan för sånt folk säger jag bara...... dom kan dra dit pepparn växer och jag hoppas att den växer lååångt bort åt h....vete!!

Nu har jag och förhoppningsvis mina barn börjat om, tar dagen som den är idag inte som den var igår eller förra året !  Leva i nuet ska man göra så mycket det bara går..... Det har jag tänkt att göra iaf så länge jag själv vill det och kan det.

Jag håller mig till dom vänner som jag själv väljer att ha, jag håller mig borta från dom "vänner" som jag anser inte förtjänar min vänskap, för nu vet man vilka som utnyttjat mig inna och låtsats vara vän, men pratat skit bakom ryggen. Ja, det hettar till i humöret med visst, inte bara i  pannorna !!  Men jag gillar inte det här sättet som vissa tycker är helt okej att använda sig av.... nääää dom kan hålla sig till varandra så håller jag mig till mina bästa vänner och dom är inte många men dom är mina rariteter och mina diamanter... det finns inga andra som dom ! Och dom kommer jag att vårda ömt med allt vad jag har, det ska ni veta ! Jag nämner inga namn som vanligt men ni som är typ 3-4 stycken till antalet vet vilka ni är så jag hoppas att ni känner likadant med mig ! :)

Jag finns ju här om ni behöver mig också och det vet ni om !
Så mitt nya jag är bara att acceptera för det är så här jag är och inte på något annat vis...

Lägger in en dikt här av Karin Boye.........

Till en vän

På utbredda vingar i vidderna seglar örnen.
Luften är tunn, där han glider, och svår att andas.
I fjällvinterns ödsliga luft är han ensam vida.
Skymning och köld är hans följe --
hans enda glädje
glädjen att känna sig flyga på starka vingar.

Så högt färdas du i de tommaste vinterhimlar,
tapper som örnen i kraft av en ljungeldsvilja.
Du avstod att sträva till lycka, du valde stigar
branta, som skrämmer oss veka.
Så blek du vandrar,
vandrar med snabba och spänstiga steg som vinden.

Min värld liknar din, och den liknar den ändå inte.
Skrattande dansar min stjärna bland stjärnegåtor.
Din järngråa glädje, den älskar jag långt ur fjärran.
Låt mig få gå vid din sida
och nå med blicken
in i din vintriga värld och din ljungeldsvilja!

Say no more, say no more !!

puss o kram till er alla.......
carpe diem, men göre lugnt !



Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra håller på dig Pia!!!!! Kram <3<3

2011-01-27 @ 21:25:12
Postat av: Micke

Bra !

2011-01-28 @ 14:02:16
Postat av: Inger O Karlsson

Du gör helt RÄTT Pia, håller på dig.

Kram

2011-01-29 @ 19:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0