fredag.......

Idag är det fredag, har väl varit en sådär dag på jobbet! Det började väl helt okej, låg till och med före mig i jobbet, men sen ringer de på min mobil och nån konstig karl säger att jag har varor som ska levereras !! !! VA, vad säger du, frågar jag!! JA du har varor som kommer med DHL alldeles strax till dig !!
AAAAAAA mina "möbler! tänker jag ...jaaaaa just det ja. Hade ju gått här och väntat lääänge på min och Markus byråer och en hallspegel och golvlampa och fönsterlampa.... YYOOOO I see !! Stack hem direkt för att ta emot varorna. Fick vänta tjugo minuter miiiinst innan han dök upp dock !
Fick ta middag samtidigt, och då vill jag påpeka att klockan var typ 10,45 ...

Jag hann slänga i mig två stycken pannkakor á la Kalla... och ett glas med Loka citron! Sen tillbaka till jobbet, för att få ännu ett samtal av mäklaren som ringer och säger att hans visning gått hyfsat bra, men att det var svinigt kallt i huset så pannan har nog stannat !! WWWIIIII va lycklig jag blev då.......måste man sota pannan när man kommer hem med dårå... Hur kul är det på en skala en fredageftermiddag/kväll?!!?!?! Jo det ska jag tala om för er det är en stark MINUS 15 :P

Nåväl på jobbet så pajar kvarnen också, och vi som ska ha extrapris på färs nästa vecka (ooopps där avslöja ja visst en hemlis, lite inside information ! ) Ringer reparatören som är sketfull och sluddrar, för han trodde väl ALDRIG  att en maskin kan gå sönder en fredageftermiddag klockan tre  !! ;(

Sen bar det som sagt var av hemåt och en storsotning av pannan gjordes, så nu är den igång och förhoppningsvis blir det snart varmt i huset igen. TUR säger jag ju bara att jag städade igår .... Hundar ska ju ut och ha mat också och sen SKULLE jag satt ihop byårerna men ORKA !!NOT !!

Det får vänta tills jag känner att jag pallar med ...men vill ju ha upp dom så det blir väl imorgon iaf om jag känner mig rätt :)

Sätter mig ner vid datorn och kollar lite konst i stället... har lagt upp ett litet album me favvisar :) Spanar och kollar lite här och var... finns mycket fint att lägga ögonen på ;D

Mina väggar vill ha maaasssor !! Jag tycker det är vackert med konst som man kan sjunka in i och förlora sig bort en stund..man kan känna sig som att man är där inuti själv....Det är konst och det är jag i ett nötskal ! Musik är ju aldrig fel heller så det blire mycket av ikväll !!

Idag har det snöat ÄNNU mer ..... JA det har verkligen varit en av de bästa dagarna på länge NOT heller !!
Inte förrän jag kom hem till vår nya lilla lya och kan tare lugnt... njuta av mitt liv och prata med goa vänner och äta lite gott !

Tar en öl och lite jäger.... omnomnomnomnom !!
Åt potatisgratäng och fläskfilé till kvällen. Inte fel det heller, absolut inte ;)      

Jag är i alla fall väldans mätt och belåten. Har pratat med så många trevliga, snälla och goa människor idag, som tycker att min "make-over" va fin, vilket jag då ser som att dom tycker att jag har sett för jävlig ut innan ELLER ?! Lite den känslan får man ju, men självklart kul att höra att dom tycker det blev bra iaf. Jag är nöjd själv så det är väl huvudsaken dårå.....
Man ska bara göra så att man mår bra själv, man ska inte göra om sig för att någon annan säger det !

Hoppas att ni får en trevlig helg allihopa vänner och allt va som finns därute i nätverket
carpe diem, men göre lugnt!!
puss o kram på er !!

Kommentarer
Postat av: Micke

Tuff dag , men du klarar ju allt, skönt att den slutade mer behagligt !

2011-01-22 @ 14:25:17
Postat av: Anonym

Japp, dagen blir väl vad man gör den till i slutändan iaf :) !

2011-01-22 @ 19:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0