En vit morgon...

Idag när man slog upp sina blå, blev det vitt!! Tittar ut genom mitt stora fönster i lägenheten och ser hur vackert det är på träden, det dalar ner små små små vita flingor, och det är dom som skapat allt detta vackra. Kan ju inte neka till att det är underbart fint, det kan jag inte göra. Men just nu så längtar vi nog alla till våren och sommaren, så att vi kan ladda om våra batterier igen och njuta av dom långa dagarna som vi har framför oss. Sitta ute och lapa sol och dricka något gott och låta kroppen få vila. Bara få vara helt enkelt, det är väl också en del av våra liv? Vi ska väl inte bara jobba,stressa och vara irriterade på allt och alla som vissa kan vara tycker jag.

Jag orkar inte slösa energi på sånt. Nu när jag vet att man ska leva livet medans det finns där, så vet jag också att man ska ta dagen som den kommer och för vad den är.....Alla ni som inte har provat det...försök att njuta av sekunden, minuten och timman när den väl är där.....det går inte att göra det i efterhand. Då är det ju bara ett minne inte en händelse här och nu!

Nu ska jag göra lite frukost och läsa tidningen, som jag säkert ska lyckas läsa utan att behöva ta av mig mina glasögon !!

Önskar alla en underbart härlig lördag, ta hand om er!!
Vi hörs här senare
kram och puss.......
carpe diem, men göre lugnt !

Kommentarer
Postat av: Mumin

Så klok och fin text, kloka ord!

2011-01-15 @ 11:54:56
Postat av: pyyret

tack vännen ;) kram

2011-01-15 @ 12:16:34
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0