Ledig helg....

Nu är det bara en jobbardag kvar sen får jag äntligen vara ledig en hel helg !! GUUUUD va skönt det ska bli... Måste väl ta en sväng med snabeldraken och städa lite mer ordentligt känner jag det som. Vill ha det hyfsat rent och snyggt så till nästa vecka så slipper jag städa på mina lediga dagar som jag har både på tisdagen och onsdagen!! ;) ... Då kan man hitta på nåt annat roligt i stället ju :D !!

I onsdags var jag ju och tatuerade mig också, äääntligen säger jag!! Jag har alltid velat ha en, men det har inte blivit så av olika anledningar som jag inte orkar dra här.... Jag är såååååååå nöjd med den, MEN jag ska fylla ut den lite till med lite mera snyggt runtomkring, men det får dröja ett litet tag iaf... Och NEJ jag tyckte inte att det gjorde så farligt ont.. var helt okej inte alls farligt .. fick mest ont i nacken eftersom jag satt och tittade på hur den tog form och blev den vackraste tatuering som jag kommer att ha... Superfint motiv och så har jag mina älskade, älskade barns namn, de finaste av allt !!
Det är ju inte omöjligt att det blir nån till då ju hehe !!

Sitter här framför datorn med lite konst från mitt album, läste i en tidning att konst är som en dikt men utan ord! Mmmmmm så kan man nog säga att det är....det tycker jag nog. Man får dikta ihop en egen version om tavlans liv... Man kan bara fördjupa sig i den och försvinna i en annan värld ! En njutningsfull värld där du själv bestämmer vad som hänt och vad som kommer att hända.... Jag har ju nu äntligen lite tid för att roa mej med mina intressen som en del kanske har märkt här. En del visste inte, eller vet inte om mina intressen för konst och poesi och dikter och inte minst musiken. Men nu skiter jag i vad alla andra tycker och släpper loss mig själv i min drömvärld, flyger ut och lever upp, njuter i fulla drag av allt jag kan hitta som roar mig och som jag tycker om och älskar!  Har väl egentligen alltid föstått att det är en del av det som livet går ut på... Men har inte alltid hunnit att stanna upp  och ta för mig, men det ska det bli ändring på nu .... Nu är det jag och mitt liv och mina barns liv som är viktigast, inte vad andra gör eller vad andra vill att man ska göra.

Säger som alla småbarn brukar säga när dom vill visa att dom har utvecklats, och att dom har lärt sig något....
KAN SJÄLV !! 


puss o kram på er
carpe diem, men göre lugnt!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jäääää Pia!!! Go Pia go!!!! Kram <3

2011-02-17 @ 22:18:06
Postat av: Magnus

Jätte fin tatuering och bloggning!

2011-02-18 @ 11:49:54
Postat av: pyyret

Tack så mycket bägge två...kram o puss på er :) <3

2011-02-19 @ 12:12:56
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0