bara vara....

Idag ville jag ha en sån där bara-vara dag!! En dag där jag bara finns till och gör det som faller mig in. Ligger i soffan hela dagen, är ute och går och funderar eller bara sitter och skriver eller ritar eller va fasen som helst. Bara vara !! Bara vara mig själv, bara vara där jag vill vara och bara vara där mina tankar är!

Sådana dagar är viktiga för mig. Jag har kanske LÄRT mig att såna dagar är nödvändiga eller så har jag alltid vetat det men inte kunnat utnyttja min tid för sånt innan. Men nu vet jag och nu finns dom dagarna i mitt liv ofta ofta. Jag har det hela tiden i mina tankar och i mina känslor... att bara finnas till ! Att bara finnas till för mig själv om jag så vill, eller att bara finnas till för andra som behöver mig och som vill "bara-vara" med mig .... Det är kanske få förunnat att kunna ha såna dagar, även om allla KAN ha det, så är det inte alla som vill eller vågar....

Det är modigt att bara vara.... bara vara sig själv, ingen annan! Inte vara som andra vill att du ska vara....Det är modigt! Det är däremot inte modigt att styra andras liv och bestämma hur dom ska vara, är det sann kärlek när man försöker göra om folk till något dom inte är? Trivs man med sitt eget liv då?

Hhhmmmm ... tål att tänkas på!

Jag är nog modig nu i alla fall... är bara mig själv och är med folk jag vill vara och bryr mig inte om andra...

puss o kram
carpe diem, men göre lugnt!!



Kommentarer
Postat av: suss

En bra livsfilosofi ! Kram <3

2011-02-27 @ 01:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0