Snart dags för verkligheten igen...

Ja, då var det snart slut på den  här semesterperioden, 4 veckors sammahängande ledighet som bara har rusat förbi tycker jag. Det har verkligen gått fort allså !! Har tillbringat 2 veckor i stugan nu. Första veckan var hundarna med mig ut, och dom njöt i fulla drag dom också. Den här veckan har jag varit ute här själv. Har pysslat lite och försökt få lite ordning på stugan så som jag vill ha den själv. Har klarat av köket och vardagsrummet, dom är inte helt klara, det är mycket kvar att göra, men nu känns det lite mer som mitt eget iaf.

Idag har jag pulat runt och städat lite, plockat i ordning. Var nere vid sjön på eftermiddagen, och det var ljuvligare än vanligt idag, det var så lugnt och rogivande, inga semesterfirare, stranden var helt tom. Vattnet pratade med mig med sitt svallande ljud och luften kändes renare och friskare.



Det här kortet är taget precis vid strandkanten vid vår brygga... Ja va mer kan man säga om den här platsen ?!?!
Det behövs inga ord egentligen.... det är så underbart skönt !!  Idag har det väl varit en "bara-vara-dag".... har gjort det som har fallit mig in och varken mer eller mindre ^^ !!

Ätit pannkakor o glass (igen) och sen blev det fläskytterfile och sallad till middag. Kaffe och en chokladbit är ju ett måste till efterrätt, här hos Karlsson, så det blev det ju med naturligtvis !! Det har inte varit så mycket sol här men jag har njutit ändå. Bara få vara nära naturen, strosa omkring lite som man vill och när vänner kommer o hälsar på så är det naturligtvis ett avbrott som är både glädjande och uppiggande ...

Men jag har inga problem att vara härute själv alls.... Det är lite min grej det här ...

Säger natti natti nu ........

Carpe diem men göre lugnt !!
puss o kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0