Så var söndagen till ända.....

Idag känns det som det har varit fullt ös hela dan ... men ändå inte ! Det enda som har varit ös på är regnet utanför mitt fönster. Det har verkligen fullkomligt raaaasat ner vatten över anderstorp idag !! Det märks att vi går mot hösten och mörkare tider. Dags att fylla på värmeljusförrådet och doftoljor lite annan mysbelysning...

Blir nog mer blogg för min del ju mörkare det blir på kvällarna, som en del vet så behöver jag inte så mycket sömn så mina dagar kan te sig väldigt långa om jag inte har nåt att göra, kolla på eller prata med :P !!

Nu har Emelie flyttat till egen lägenhet i Nybro, önskar henne lycka till med allt vad det innebär. Men jag veta att hon lagar mycket mat själv och bakar och donar o har sig, så det ska nog gå bra! Älskar mina barn så innerligt mycket, och är glad att dom kan laga sig ett mål mat själva...
På tal om att laga mat förresten... Emelie var hemma nu i sommar till och från, en dag när jag skulle steka varsin bit Entrecote till middag, trodde jag att spisen hade krashcat totalt...
Då hör jag från Emmes rum " mamma, jag har satt plattorna på off så du får nog vrida på dom igen om det ska funka" !!! Känner mina barn mig väl eller inte hehehe... mamma har bara glömt plattan på nååååågra gånger :P !! hehehe.....

En vacker dag när jag kommer hem från jobbet har dom kanske satt barnlås på alla lådor me så jag inte ska komma åt att skramla med grytor eller skära mig på vassa knivar........ visst äre gulligt me omtänksamma barn :P !!??

Idag har jag som sagt inte speedat ihjäl mig direkt.. var på jobbet en sväng idag på morgonen och fyllde på vår nya salladsbar ... sen var jag hemma och gick ut med hundarna, som kissade fort som attan för dom hatar regnet. I alla fall gör Ariel det.. .. det är väl vi "kvinnfolk" som inte vill ha regn i håret och vatten i skorna ...
Sen har jag bara varit o handlat lite, satt upp en tvättid, diskat ... lagat mat, som idag bestod av sallad och en rejäl pepparbiff !!

Tog mig friheten att åka ner och sola solarie idag med, det behövde jag i allt det gråa trista regnet.... underbar avkoppling !!  Måste ta mig i kragen och städa nån av dom närmaste dagarna med..

Nä annars har det inte hänt så mycket hos Karlsson idag...... kollat lite friidrott, har tagit lite foton, nä nåt annat har jag väl inte tagit mig för idag ... !! lite småplock här o var som tillhör dom vanliga sysslorna i hemmet !!

Lyssnar på musik konstant såna här dagar som det har varit idag...... Det blir olika sorters musik beroende på humör och lite grand på hurdant väder det är också !! Idag har det varit skaka-rumpa-musik hela tiden så gott som. Måste ju få upp ångan så att måndagen inte blir alltför stel och tråkig !! Här ska man shaka loss emellanåt !!

Jag har gett upp min skönhetssömn för längesen, men nu känns det dock som att sömnen åtminstone vill infinna sig strax....... skönheten infinner sig väl när alla i min närhet är 87 år, halvblinda och lika skrynkliga som ett opressat lakan.....

Nu kallar mina kuddar på mig lite grand iaf...... bäst att se varom vill mig :P !!

Ha det så gott alla vänner !!

Carpe diem, men göre lugnt !!

Puss o kram på er !!

Kommentarer
Postat av: Mackan

Mysigt, gillar din blogg! kram!

2011-08-29 @ 21:39:18
Postat av: Mackan

Mysig blogg, gillar den! kram!

2011-08-29 @ 21:41:58
Postat av: pyyret

Tackar så mycket, roligt att det är nån som kommenterar iaf och roligt att min blogg gillas :D !! Det gillar jag ;) !! hihi........

2011-09-04 @ 20:52:17
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0