Påsken......

Ja nu sitter man här mätt och belåten över god mat och god dryck !
Men jag kan nog hålla med min dotter om en sak! Saknar verkligen dom gamla hederliga filmerna som brukar visas så här i påsktider om Jesus och allt detta runt omkring...jag är väl inte någon jättetroende så, men dom filmerna gillar jag att se, som så mycket annat naturligtvis....

Det hör till påsken tycker jag, precis som vissa filmer som alltid visas till jul osv osv osv.
Det är väl lite det kulturella man saknar och traditionerna framför allt, var dom egentligen kommer ifrån ska vi väl inte glömma eller? Vi kan ju inte bara fira för att vi ska äta gott och må väl .....
Klart vi ska njuta av högtiderna.... men tycker ändå lite att vi ska minnas hur dom uppkommit !!

Aaja, nu är det som det är ... Idag är det en underbar dag igen, vi har väl inte haft så här vackert väder i april på länge tror jag... Men ingen är gladare än jag eftersom jag har tagit ledigt några dagar ;) !!
Ska både försöka göra nyttigheter och njuta av solen och de allmänt vackra vädret...

Vaknade idag med nackont, men det är väl sånt som går över hoppas jag... Jag har nog bara legat och drömt och sovit på nåt konstigt vis... Det finns dom som har det värre säkert, det är jag övertygad om !!
Man ska inte klaga över för mycket har jag märkt, det är slöseri med energi det också.... Kör på så gott det går, och tar dagen som den kommer!

Vi hörs här snart igen hoppas jag, jag ska skärpa mig och skriva lite oftare ;) !! Om det nu är någon som fortfarande läser mina inlägg här hehehehe !!?? hmmmm...

Ha en fortsatt trevlig påsk alla mina goa vänner !!
carpe diem, men göre lugnt!
puss o kram


Vi ska faktiskt ut idag, mitt lilla fejs och jag tjoooooo !! :) ( i solen på balkongen om inte annat haha ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0