go mat o dryck ;)

Idag har jag haft kort dag på jobbet. 0700-1500 är ganska så lagom om jag får säga det själv :)
Det är fredag wooohooooo och jag är ledig helgen!
Jag har inte haft det så händelserikt idag, utan det har varit ganska normalt på jobbet.

Väl hemmal blev det duschen och lite fb, sen bar det iväg till gislaved för att inta en väldans god kycklingrätt som min gode vän tillagat. Persikokyckling med både ris och nudlar och go sallad och dressing till det.
Till efterrätt blev det en smarrig dumlekladdkaka som inte gick av för hackor precis... om nom nom nom.... !!

Så efter en sån kväll och trots att jag tog cykel hem också,så känner man sig som att man inte behöver äta på tre dagar typ :P
Fick ju goe dricka med, cider och kaffe och amarula, en tredryckes meny hehe... fördryck cider, huvuddryck kaffe och efterdryck amarula... :D

Efter cykeltur hem piggnade man till ändå, det duggade lite vårregn mot kinden, men det var bara uppfriskande och härligt. Väl hemma sparkar man av sig skor och kläder hoppar i morgonrocken och kollar va det är på dumburken..... inget kul där, så då blir det chatt och kolla inlägg på fb IGEN ! Sen sitter man där en stund tycker man, men i "verkliga livet" så har det gått både en, två, tre och fyra timmar !!!!!

Ja som om inte tiden går fort nog så måste man hjälpa den på traven,  fastnar framför datorn där tiden går i blixtens hastighet.....  Men roligt är det och ingen mer än jag själv som "har ont av det" så att säga...

Det är ett bra sätt att hålla kontkten med sina vänner som man inte träffar så ofta, men som man ändå vill veta vad som pågår i deras liv och vad för skoj som händer dom! Man själv kan dela med sig av sina erfarenheter och sina dumdristigheter, det beror ju helt på en själv hur mycket man vill bjuda på ....

Jag är iaf positivt inställd till facebook, den har räddat många svåra stunder för mig, och den har gjort så att även jag har kunnat hjälpa en o annan stackare med något !!


Jag har iaf haft väldigt väldigt stor nytta av datorn och facebook.... Är inte någon prylgalen person, men utan datorn skulle jag nog bli hmmmmmmmmmm galen !! :P :P
Tur man har en sgtationär, en laptop och en iphone då ju >< Som sagt.... jag är inte prylgalen !!
Mycket skulle jag klara mig utan, men vissa grejer är en del av ens liv nu så det är något som jag skulle sakna om jag inte fick tillgång till det när jag  är i behov av det... så är det !!

Nu blir det lite fiiiiilmtajm och sen sussa kudden.... (sussa kudde i soffan, eftersom dotter är hemma och hälsar på)
Mina ögon börjar ramla ner som om de vore rullgardiner som har fastna i halvläge nånstans .. :P:P:P
Hare gött allihop...
Nu tycktes jag höra John Blund ....
sandkornen yr som en storm i mina blåa ögon..... dom grusas in i en annan värld, ett annat land, en annan dimension med drömmarnas härligheter innanför ögonlocken,somnar jag med ett leende.

Ännu en dag har gått och ännu en dag står att vänta !!
Puss o kram på er

Carpe diem, men göre lugnt !!!

"http://www.youtube.com/embed/waQelTtnqhE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0