Gamla hundar ....



Har idag varit hos veterinären med vår gamla hund Ariel ! Hon har haft några tumörer på magen som har varit godartade typ i nåt år, men nu har dom börjat växa och hon ligger och slickar på dom hela tiden.

Jag kom till vet. idag på morgonen, och han konstaterade att det är bara att vänta och se om hon slickar sönder dom eller om hon börjar få ont, då får vi säga hej då till en snäll och lång livskamrat som har varit med oss i 12 år än så länge. Hon kan ju få vara kvar hos oss ett bra tag till, det vet vi ju inte, men bäst att förbereda sig för det värsta. Det kommer att bli så svårt ändå när det är dags så att säga.

Vi har haft många gosiga stunder Ariel och jag och mina barn !! Hon har och ger oss mycket värme och många roliga situationer också!
Hon är väldigt intresserad av min laptop när jag sitter med den i soffan ;) ! Vem vet hon kanske tror att hon har konkurrens om uppmärksamheten av den, eller så är det helt enkelt så att hon har hittat nåt eller någon som hon gillar på mina sidor hehe ;) Hundar är inte dumma alls, dom är väldigt kloka egentligen när det gäller vissa saker.

Andra saker däremot kan man undra om dom tänker över huvudtaget innan dom agerar!
Som t.ex när man är ute på promenad och det ligger en och annan dynghög lite här och var som kommit fram under snön... inte såååååååå smart att nosa och stoppa i sig av denna , vad dom tycks tro vara en delikatess !!
Och efter en stund tycks dom komma på detta för att gå vidare tills dom träffar på nästa delikatesshög som ligger lite längre bort hehe !!

Men som sagt var så går jag här och förbereder mig så gott det nu går att förbereda sig för en sån sak som att låta ens hund somna in för gott !!
Lika bra att göra det nu iaf. för som sagt var så vet man inte när det kan bli aktuellt ...

Lika trist och tomt blir det när det än blir, och jag ska alltid minnas henne som den glada och gosiga hund hon varit .. en liten toka emellanåt, men  hon har ju bott hos oss så vad kan man begära hehe!!

Hoppas hon får stanna ett tag till iaf.

Jag har väl inget annat att skriva om idag ... jag får smälta det här och ta in och försöka göra det bästa av saken. Får njuta så länge hon får vara min vän ...

carpe diem, men göre lugnt!!
puss o kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men lilla Arri gumman.... Styrkekramar till dig Pia!!!!! KRAM <3<3<3

2011-04-06 @ 23:45:01
Postat av: Tina

Förstår hur jobbigt det måste vara:( vet inte om jag fixar det om nemo skulle hamna i den sittsen:( va ju världens jobbigaste och ledsamaste dag i onsdags när kimba försvann:( fattar inte att man kunde fälla så många tårar för en hund men det kan man. Men jag håller tummarna för Ari:) puss och kram <3

2011-04-08 @ 08:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0