medicin mot allt....

Ja jag säger då det. Alvedon/ipren/ibuprofen och allt vare nu heter verkar vara mirakelmedicinen. Jag var tvungen att stanna hemma igår på grund av att min rygg inte ville vara som den brukar  när den är okej. Jag hade en punkt i mitten av ländryggen som värkte som satan och som strålade ut värk åt alla håll typ. Hujedamej va ont det gjorde men inte så farligt när jag var uppe och rörde på mej som när jag satt eller skulle lyfta nåt. Jag trodde i min enfald att jag skulle kunna jobba så jag väntade in i det sista med att ringa min kollega (stackaren) som fick masa sig upp och ställa upp för mig för femtielfte gången. Det känns inte bra (som dom säger i reklamen) att som jag har börjat där för inte så länge sen och sen har jag varit borta mer där än vad jag har varit på hela min tid på samuelsons/hemköp. Men vad gör man? Jag hoppas att dom inser att jag inte är någon simulant iaf. för det är det sista jag skulle vilja bli. Jag tycker inte att det är roligt att behöva stanna hemma även om det är fint väder och så, nej jag vill kunna sköta mitt jobb som jag en gång har valt själv att jag vill hålla på med i resten av mitt liv.

Nåväl, jag ringer vårdcentralen och får höra att det finns något som hette ryggsvaghet och det hade naturligtvis ett annat namn på latin som jag inte kan komma ihåg ens en gång. Då kan man få sån värk som jag hade/har och när jag berättade att jag hade det jobbet som jag hade så var det ingen tvekan att jag hade denna ryggsvaghet och att jag säkert hade lyft för tungt och på fel sätt.
Och i viss mån får jag hoppas att dom har rätt för går det inte över med träning värktabletter och det ena med det andra så misstänkte dom ett diskbråck, men eftersom jag inte kunde få komma ner och kolla varken igår eller idag (strejken har väl satt sina spår även i lilla anderstorp kan jag tro) så kunde dom inte säga på rak arm vare är.

Men en ordination på alvedon/ipren fick jag och sen ett par pass i veckan med styrketräning så skulle det kunna fixa sig. Och ingen blir gladare än jag om det är så. Jag har för säkerhets skull fixat mej en helkroppsmassage av snälla Josefine som ställer upp. Det ska bli skönt (tror jag hehe)

Annars är allt bra med mej och jag hoppas att jag har några läsare kvar här ... I helgen blir det nog en titt på karnelevalen i gislaved (om ryggen tillåter) och lite marknadshandling blire också....

Det ska iaf bli soligt och minst 25 grader varmt hela helgen så jag ska absolut inte klaga. ME LIKE A LOT!

Nu ska jag ut och röra på mig en smula och värken är inte så ihållande som igår så jag kanske till och med kan sätta mej på någe mjukt ut i trädgården. Här ska iaf. tränas och promeneras så det står härliga till så jag blir bra igen.
Man är ju inte släkt med Karlssons för inget ??!! eller va säger ni söstrar? sega är vi som skam.....

kram på er alla och ha en riktigt underbar helg i sooooolen.
Jag själv kommer att flyyyyyyyyy rakt in  i den.........

ps! Sara-vännen.... vi tar fikan när du känner för det och när du kan.... ingen panik... men kul om vi kan träffas! kram pårej

carpe diem men göre lugnt.....

Kommentarer
Postat av: tina

hmm....när tänker du uppdatera här då???? ;-)

kram kram

2008-06-17 @ 13:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0