kvinnlig intuition...

Ja det måste det ha varit...min kvinnliga intuition som sa mig att jag inte skulle få ledigt. Jag fick bara ledigt idag men inte imorgon tyvärr. Blev lite besviken eftersom "han" kom in på morgonen och sa att han fixat min ledighet, för att senare strax innan middag komma och säga att han absolut inte kunde fixa fredagen eftersom tre andra skulle ha semester då. MEN HALLÅ!! Vet man inte som "overhead" (hihi så kallat överhuvud) att man ska kolla efter om man kan ge folk ledigt innan man talar om för dom att dom kan få ledigt??!!

Jag skulle tycka att det vore en självklarhet att göra så, men vad vet jag? Så gjorde iaf. jag innan jag lovade någon ledigt när jag hade hand om scheman på hum hum-affären.... Jag är absolut inte arg (jo kanske lite dårå) men väldigt besviken blev jag... jag blev så himla glad att jag kunde få ledigt och kanske fått hitta på något skoj, som typ resa dårå, men icke sa nicke...det sket sig direkt...Me not like!

Idag har jag iaf. typ storstädat så gott jag kunnat. Det är skönt att ha det gjort innan helgen, så räcker det att dammsuga lite efter hand som det behövs sedan. Då kan jag tare lite lugnt i helgen. Jag och syster yster tänkte dra tvåhjulingarna till Rusta och se om vi hitta någe skoj där. Tyvärr så hörde vi också att dom lovade regn under helgen och det bådar inte gott när vi ska hoja. Vi har varit med om ett riktigt oväder när vi skulle cykla hem efter att vi varit och tittat på studentbal-paraden eller va man nu ska kalla den.... att regnet ÖSTE ner är en underdrift ......... och inte räcker det att säga att det var som om någon stod och hällde vatten från hinkar på oss.......nope....DET VAR ÄNNU VÄRRE........Niagarafallet är bara början av vad som kom över oss......vill vi inte vara med om fler gånger........

Jag tror jag måste lägga av med lite av all fika jag får i mig snart också. Inte för att jag inte vill vara med på vår vecko-fika, den vill jag inte missa för allt i världen, men jag kan kanske försöka välja något nyttigare alternativ än bakelser och kakor!
Jag måste verkligen se till att gå ner i vikt och det omedelbums! FY PÅ MEJ!! Jag vet inte hur många veckor som jag har lovat mej själv att sluta köpa en massa godis och sånt för jag SKA inte äta sånt.... men sen hör jag hur dom små påsarna ropar efter mig i affären......"pia...pia...vi vill hoppa ner i din korg och följa med dej hem"
det viskas och tisslas och tasslas i varenda hylla och alla godispåsar tycks kunna trivas hemma hos mig?!
Och bara för att få tyst på detta nästan spöklika viskande så hämtar min högra hand en påse som hänger där så färggrann och fin, och släpper ner den i min handlarkorg.

MEN, när den väl kommit hem till mig så är det inte nog med det.... den vill inte ligga i godisburken alldeles ensam och övergiven,,, nej nej.. Så för att stilla dess ensamhet så släpps typ lite mer än halva påsen ner i min mage bland annan mat som också känt sig ensam och som jag har haft förbarmande över. Sen ligger dom där och skvalpar och har det mysigt och vill inte komma ut i första taget. NOPE! först måste dom släppa av allt onyttig som inte har tänkt något annat än att stanna kvar därinne i mörkret för att växa så pass mycket så att man ser ut som en fet gammal kossa som inte varken gjort nummer två eller tre på ett halvår......

Ser ut som ett gammalt däck som behöver regummeras och få nya fina spår i sig. Det ska väck minst åtta/tio kilon.
Jag måste skärpa mej verkligen.........jag mår inte bra av att se mig själv i spegeln (som om jag någonsin gjort det =O)     )

Nåväl, det får bli ändring påre det är en sak som är säker..........

Nu ska jag snart välta ner gumpen och dess följeslager i bingen för att läsa lite.... ska upp och jobba som vanligt imorgon ju......vart inte som jag hade tänkt mej men va gör man??

Ha det godis alla slanka fina vänner
carpe diem men göre lugnt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi får väl köra en nyttighetsfika nästa vecka då. Ta med varsin morot och knapra på eller nåt! :p

2008-05-17 @ 22:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0