Girlsnight ....

Hej hallå.......

Ikväll blire en liten sammankomst/sektmöte hemma hos mej...det vill säga en tjejkväll med (förhoppningsvis)god mat(,det är jag som ska laga den) och kanske något gott att dricka till det dårå.......
Jag och syster yster har förberett en sallad och sen har jag gjort en romsås som vi ska surpla i oss till en ugnsgrillad lax, som legat i marinad sen idag på förmiddagen.......hoppas verkligen att det går att äta nurå....

Nåväl, ni får väl skälla på mig isf. Vi har garderat oss med chips,jordnötter och godis också ifall ifall hehe...

Drycken får bli öl vin eller cider eller som jag brukar göra en alkoholfri variant av cider nämligen så att man tager någon slags saft man har hemma ....och i stället för vanligt vatten tar man bubbelvatten så som typ loka eller ramlösa och spär ut saften med, då blire som cider nästan.........

Och för att vi ska ha något att verkligen sätta tänderna i så har vi köpt baguetter att smöra på och ha till denna enkla måltid!! =O)

Jag har varit och köpt ett nytt spel också ifall andan faller på och man vill spela något i den vägen. Jag köpte RETRO-spelet. Det är nog typ TP fast detta är med frågor från 50 - 60 - 70 - 80 och 90-talet.

Kan bli lite nostalgi därå.......det blir säkert skojigt.... Jag hade tänkt parkera mina vänner ute men det verkar mulna på så vi får väl i värsta fall sitta i köket och smaska och "kockla" vin.........jag har inte brytt mej om att städa idag så ni får tare som jag hare.......nämligen lite tussar av dammande råttor som springer omkring lite i varje hörn.

Elvis har ockuperat soffan i teve-rummet så där kan vi inte vara.......bäst att han få ha någonstans att vara där han känner sig lugn och där han kan titta ut genom fönstret som han brukar.....ibland tittar han på teven också, har inte fått kläm på vad han gillar för program riktigt, mer än när det är djur med förstås....

men hörrninini... nu ska jag nog vila en stund så jag kan ta emot friendsen närom kommer....

Ha en godislördag och sköt om er därute........

carpe diem men göre lugnt..........

ps! snart släpper dom Lundells nya bok......"vädermannen"....... =O) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0