Första maj.......välkommen?!

Jaha så var det redan första maj.... vet inte om jag välkomnar den så där överdrivet mycket. Jag hade hellre välkomnat 1:a Juli eller 1:a Augusti....tycker det är helt underbart att man slipper pracka på sig en massa kläder i onödan iaf.
Nu behöver man bara en tunnare jacka eller tröja på sig på morgonen när man traskar till jobbet. På tal om jobb förresten!
Nu har min sambo bytt jobb (eller ska byta) också. Han börjar inte än men trevligt att byta efter sexton år på samma ställe dårå....

Jag vet inte om det har hänt så mycket annat här hemma som kan vara av intresse för er läsare (om det nu finns några kvar som läser min blogg efter ett såååååååååå långt uppehåll,ni kanske har tröttnat totalt??!!)

Det är mycket folk på jobbet och de händer verkligen något hela jäkla tiden. Och gör det inte det så finns det dom som hittar på grejor som ska göras så man blir nästan lite galen ibland faktiskt. Man KAN inte hinna med hur mycket som helst har jag kommit på, men den frasen uppskattas inte av vissa, så jag får väl formulera om den på något vis så att  den kan förstås av alla .... =O/

Jag hoppas att ni mår bra allihopa...Sara-vännen!! NÄR ska vi ta den där fikan???!! öh hehe...
Man kanske skulle öppna ett café eller litet fik så man fick träffas och fika på arbetstid? vad säger du om det sara? Vi som kan göra så goda smörgåsar och tårtor och sånt....vi kan nog konkurrera ut vår gamla arbetsplats tror du inte det? Kattis du kan ju med sånt....!!
Och min nya arbetspolare kan visst göra goda tårtor hon med har jag hört av kunderna.....så det så....
Är nog något att tänka på =O)

Jag har inte så mycket planerat i helgen förutom att jag ska göra laxpate åt en granne lite längre bort. Dom tycker inte att den smakar likadant på hemköp längre så dom fråga om jag ville göra det åt dom och det är inte så himla komplicerat så ...why not tänkte jag !

Nu från det till något helt annat.........det som man alltid brukar prata om nämligen VÄDRET!
Varför ska det regna när man är ledig? Det ska regna idag iaf. vad jag har förstått. Och jag som tänkte hänga ut lite tvätt...Nu har ju den säsongen börjat så att man kan hänga ut sin tvätt och när man tar in den igen så doftar det ju helt underbart.....tänk vad lite vind och uteluft kan göra!

Nu ska jag försöka gå ut och räfsa lite gräs tänkte jag, min son var så snäll och klippte gräset igår, så jag slapp det när jag kom hem efter jobbet. Men så långt som till att räfsa upp det kunde han inte sträcka sig till....Men jag klandrar honom inte, eftersom han har varit hemma med magsjuka "halvlight" så var det ju snällt av han ändå...inte så kul att arbeta och få springa in på "skithuset" och sätta sig stup i kvarten. Nä så TACK snälla "marre" för din insats....

Men det är väl bäst att jag går ut innan regnet öser ner.........

Ha en trevlig första maj....
 
och Carpe diem men gör det luuuuuuuuugnt........

kram och puss

Kommentarer
Postat av: tina

hmm...va ska han börja då ????är nyfiken som fan:-)

2008-05-01 @ 11:00:53
Postat av: Sara

Haha de kanske vore något!? FÖr de är ju bara på ditt jobb som vi träffas :p Men jag ska försöka kolla i kalendern efter en fika. TÄnker ofta på de men de är alltid så mycket som ska hinnas med.. :/

2008-05-01 @ 20:46:06
URL: http://samhradh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0