And I think to myself...

What a wonderful world..........

Idag har det bara varit en helt underbar dag. Solen är fantastisk, när den är framme hela dagen så hinner man med dubbelt så mycket mot vad man hinner med en dag med moln och regn. Solsken och värme..... Me like!
Jag började dagen med en sovmorgon, steg inte upp förrän klockan vart kvart i åtta typ. Slängde ut hundarna på en kiss, och sen in i duschen och fram med frullen.
Efter det TÄNKTE jag att jag skulle städa, MEN min kära dotter och hennes pojkvän sov så gott så jag ville inte väcka dom. Vad göra då?!!

JO, jag satte igång att måla mina utemöbler, köpte en typ roströd färg, fanns ju inte den röda som jag ville ha...Hade velat haft en klarröd men men det blir nog bra ändå....Sen tro det eller ej så har jag tvättat och hängt ut på tork. Sen vart Jenny så snäll och körde mej så jag kunde tanka min lilla dunk med bensin, för att jag skulle kunna få igång gräsklipparen. Och ett under skedde,,,, jag fick igång den på första försöket helt ooootroligt!!

Så gräset blev klippt också, sen vart det fika hos Jenny, glass och kaffe, det var göttigt!

Så dagen har gått fort men har ändå varit skön.... får se om jag får ledigt torsdag fredag denna veckan som jag har frågat om, men det känns som om jag INTE skulle få det... Jag lämnade nog in pappret lite för sent tror jag. Jag fick inte tummen ur förrän i torsdags så det är nog kört känns det som....eftersom det inte blir någon resa som jag hade tänkt  så är det inte så farligt, men det hade varit gött o va ledig ändå, eftersom mina små doggisar är hemma ensamma hela dagen annars. Gubben är i dalarna och Markus slutar tidigt bara tisdag och onsdag, så det hade varit skönt att slippa stressa hem på middagen för att kissa dom små liven. Men det får väl gå det med.... vi har ju bara en halvtimmes middagsrast så det känns lite körigt att hoja hem och släppa ut dom på den tiden och ändå hinna med att äta något....

Nåväl vi får se hur det går det ordnar sej nog alltid på någe vis.......

Nu ska jag ta mej tusan sätta mej i soffan och glutta på tv:n eller försöka läsa ut min bok som jag håller på med.
Ha det godis alla glada solskensvänner......
carpe diem men göre lugnt.........
kram!

Kommentarer
Postat av: Sara

Är jättesugen på en fika, men jobbar eftermiddagen hela denna veckan. Nån eftermiddag ledig nästa vecka? Kram

2008-05-13 @ 22:10:30
URL: http://samhradh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0