droppen dripp och droppen drapp...

Regn så långt ögat når. En riktig innersittardag är det idag, det regnar nästan hela tiden. Tror jag ska ta mej en glass och min bok och sätta mig tillrätta i rumpvilaren.....(dvs. soffan)
Idag har jag iaf. tagit mej tid att städa ordentligt, har dammat och dammsugit och torkat golven. Ska ner till tvätten nu med och se om jag kan hitta mina jobbarkläder som behöver en omgång i maskinen. Det börjar närma sig semester för min del. Jag har tre veckor och börjar vecka 27!
Det ska bli underbart gott, men sen är man inte ledig något förrän till jul och det om något är väl deprimerande?!?!

Jag skulle lugnt kunna vinna några hundra tusen och klara av att bara gå hemma och jobba i hemmet just nu känns det som. Jag har lite svårt för att smälta att jag ska jobba i 22 år till ungefär. Det låter sååå in i bänken mycket juuuuuuu!
Och kom inte och säg att tiden går fort,,,, inte när det gäller såna grejer....no no no....

Men man får väl ta en dag i taget, vecka för vecka och se hur det löser sig. Ingen som vet om jag kommer att byta jobb fler gånger i livet heller för den delen. Det känns inte som om kroppastollen skulle orka över 20 år till med det tunga jobb som vi har, vi som jobbar i butik. Både tidsmässigt jobbigt och tunga lyft och hårda golv att stampa omkring på. Fast å andra sidan så äre väl inget jobb som inte har något ont med sig om ni förstår hur jag menar.
Alla jobb sliter väl på sitt sätt så att säga.

Nåväl, nu vill jag inte prata jobb mer idag. På tisdag fyller ju våran polar Jozza år (vet inte om jag ska säga hur mycket hehe men det är typ 30 plus plus) så det blir väl något skojsigt vi hittar på, får se va vi kan klämma fram för dumheter....

Men nu känns det som om det vore dags för den där glassen och boken jag snacka om nyss.....

Hare godis alla vänner och ovänner...
carpe diem men göre lugnt!
kram

Kommentarer
Postat av: suss

såg morgonprogrammet på tv4 för ett tag sedan...

en äldre herre skrapade fram 50 000kr i mån i 25 år...suck hur gör dom? ( förutom köpt lott)det hade väl suttit fint? kunde man rullat tummarna resten av livet!!!kram från semesterfiraren.

2008-06-23 @ 09:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0