här kommer det en typ dikt...

Det kostar!

Jag vill fly till lugnet
Jag vill ut ur stressen
Varför ska allting kosta ?
Kostar det inte i pengar så kostar det i känslor
Behöver jag allt det här som jag har?
Det kostar..
Det kostar möda..
Det kostar tårar..
Det kostar tid..
Det kostar .. !

Jag kan betala i kärlek och känslor,
kärleken till min familj
kärleken till naturen i sig
kärleken till lugnet
Det kostar..!

Men jag har ju redan betalat ganska mycket då, men inte fått så mycket valuta för det.
När ska jag få njuta av livet och må riktigt väl?
Det kostar..!

När kommer "varorna" som jag har betalat för i flera år på avbetalning kan man tro ..
Ska man behöva vänta på dom ända tills man är pensionär och man inte knappt kan eller hinner njuta av dom förrän livet tar ut sin rätt och man inte orkar njuta?
Det kostar..!

Jag vill ha ett gott liv NU,och jag vill kunna dela det med min familj och mina vänner.
Kan man inte bestämma det själv? Hur gör man då?
Eller gör man inte det?
Vet du?
Det enda jag vet säkert är att
Det kostar...!

Ps! och vi betalar med en väldigt väldigt hög ränta dessutom DS!

Kram på er och sköt om er väl...
carpe diem men göre lugnt


Kommentarer
Postat av: suss

Det sägs att man blir stark av motgångar...kanske det bor en " Hulken" i oss alla...kramis vi syns

2008-07-04 @ 13:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0