stelopererad......

Hej hopp alla glada !

Idag vaknade jag och upptäckte med fasa att någon hade varit här under natten och stelopererat mej ! vaknade stel som en pinne och kunde knappt komma upp ur sängen, efter mycket om och men så lyckades jag iaf. med detta fenomen. Klockan var cirka 06.15 nu är klockan 9.35 och jag har mjuknat som den vanliga degklump jag är. Puuuhhh !! vilken tur att det inte hade hänt i verkligheten vet inte om det är förkylningen som har denna verkan på min kropp eller om det är åldern och jag vill hur som helst inte veta vilket =o/

Igår kväll var jag och min "gubbe" ute vid vår blivande stuga och dumpade av en massa isolering, klockan var ca. 22.00 när vi var hemma och med kli på kroppen och isoleringsfjun i halsen gick jag ner för att duscha. Väl uppe igen så tyckte min hals att jag skulle hälla någon slags vätska i den eftersom den hade svalt cirka 1x1 meter isolering, så jag gick och hämtade en hink med farmors saft som jag och J drack upp som om vi hade varit i Sahara i fjorton veckor och inte sett vatten på hela tiden. Men som tur var så hade jag mer i kylen, gick ut för att göra iordning en hink till,öppnar kylskåpsdörren och tar tag i flaskan som saften befinner sig i och som alla förmodligen gör så lyfter jag tag i korken och vad händer då?
J0 naturligtvis har den som spädde ut saft sist INTE satt på korken ordentligt utan korken ramlar av och flaskan dimper ner i golvet med en duns. Ska berätta också att farmors saft är gjord på svarta vinbär !! Snacka om att det såg ut som om vi hade haft stockholms blodbad i köket......hela golvet var som en stor blodpöl och mina VITA lådor och dörrar hade fått mässlingen och röda hund och för att inte tala om hur det såg ut inuti kylskåpet eftersom jag inte hunnit stänga dörren !! =O(

Så jag tillbringade min kväll igår med att torka upp och skölja av köksinredningen och jag tror ändå inte att jag har fått väck allt !! Men .... who cares?!

Annars gick allt som det skulle igår tycker jag ... men i måndags höll jag på att såga mej i tummen och sen fick jag en fryst låda med revben i huvet..... men men det är ju sånt som händer!
Tur att LL har beställt handskar i min storlek så jag slipper ha storlek Large så att fingertopparna hänger två centimeter utanför mina fingrar....  dom är ju inte direkt formdesignade om man säger så...

Och sen till en annan sak på tal om jobbet, nu har "shäfern" bestämt sig för vem han ska anställa istället för R som ska vara mammaledig.... Det blev en kille kan jag avslöja så ni alla mina kära vänner som har sökt för att få jobba tillsammans med mej .... SORRY .... bättre lycka nästa gång, för det kommer säkert fler tillfällen tror jag.

Vad han heter kanske jag inte ska avslöja här men man kan säga att han har namn som en riktig busunge...hehe... nej det är inte Emil....

Nu ska jag gå och se om jag får liv i min son som är hemma med magsjuka eller om det är influensan som satt sig i magen på honom, vet inte vilket men det kan vara så säger dom ..... att den sätter sig i kroppen så att man mår illa och så........hoppas att han är bättre idag,har varit hemma sen i måndags stackarn....
Sen måste jag inspektera frysen och se vad vi kan hitta för cooooool mat som vi kan ha att dinera på idag. Känner inte för att ge mej ut i regnet direkt så här och handla, men jag måste handla sen i vilket fall som helst har lite saker som fattas, men det är roligare om jag kan gå med syster yster sen när hon har slutat jobbet så jag försöker klara mej tills dess.........

Kommentarer
Postat av: suss

jiiises ...vilket riskfyllt jobb du har fått...ingår det inte hjälm och tummskydd????
tack igen för trevlig fika i söndags!...men inte för bollen...kostade mej en ljuslykta...haha
I kväll ska ja på "sektmöte" med tillbehör...
vi hörs...ha det bäst.

2008-01-31 @ 09:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0