no worries....

Jag har nästan malt 500 kilo färs      sen i måndags, blandfärs billigt denna veckan. Och det är INGEN jag repeterar INGEN som har klagat eller trott att vi maler om gammal färs. Det är många som säger att dom inte skulle våga köpa färs nu efter allt snack som har varit men jag säger bara så här.......är det tillräckligt BILLIGT så köper även den snålaste... ÄR DET INTE SÅ??!!

Det är lätt att klaga och skälla och dra alla över en kam när det kommer fram en skandal, sen om det är inom färskvaruhandeln, politiken, journalistiken eller va fasen som helst. MEN som Tony Erwing (eller va tusan han heter i let´s dance) säger så fort det gagnar en själv så är det HELT okej....... Om det vore så att någon av dessa som har rotat fram skandalen eller som har framför allt tipsat om den skulle tjäna en rejäl hacka så GÖR det ju inget eller hur?!

Jag tror nästan på Joey i vänner......... det finns absolut INGEN välgörenhet som inte är egoistisk. För visst är det nästan så att om man hjälper någon eller några med va nu det kan vara så gagnar det en själv i sista änden!?!?!?
Kanske bara är jag som tycker det, men det står jag för....

Annars har dagen varit bra tycker jag, förutom att det ringde en suring och krånglade med en tårtbeställning idag. Men det tar jag upp en annan dag när jag har lugnat ner mej lite på den fronten.... hon skulle typ förbjuda alla som hon kände att handla hos oss.... vilket jäkla skitsnack........som sagt var är det bara tillräckligt billigt så kommer dom som hökar och gamar och ska handla ändå........

Jag lagade en grönsakssoppa idag som blev ganska hyfsad. Tog i rejält och gjorde en stoooooor gryta, så att min kära syster yster kunde få lite färdigserverat när hon kom hem. Hoppas du blev mätt och belåten !
Det var så mycket så vi kan värma och ha imorgon med. Det är godis med soppa när det är så här kallt ute tycker jag. En knäckemacka med ost på till det så är dagen räddad.

Jag tänkte sätta på ikväll igen förresten.........bastun menar jag då =O) .... också härligt när det är lite kallt ute och sätta sig i en heeeeet varm och god bastu och sen krypa in i pyjamas och morgonrock och sen händer det som alltid händer ......... jag sätter mej i soffan (eller snarare lägger mej ner) och tar täcket på mig och ögonen får så mycket sand i sig så dom kan bara inte stanna uppe utan dom stängs så sakteligen. Man glider in i drömmarnas värld som oftast innehåller sommar och sol när jag har bastat....hehe...mmmeeee like a lot!

Jag avundas vår vän Agge som sitter på en balkong på Mallis och njuter i stora drag av både väder och drinkar .... Men det unnar jag henne, hon fyller jämna år (hur mycket behöver jag inte skriva här) och äääääääälskar sol och bad så  nu hoppas jag att hon verkligen suger i sig allt som hon kan av sommarväder, för det lär vi ju inte se mycket av på denna sidan jordklotet........

Nu har nog min käre lille bastubod blivit varm och gosig, så jag ska ta och krypa in där ett tag ....
tjjjjjjoooooooooohhoooooooo!!! here I come........

ha det godis alla bloggläsare!!

carpe diem men gör det lugnt.......

Kommentarer
Postat av: suss

låter jobbigt med färsen och strulkunden...vad avreagerade du dej på...färsen ? annars kunde du malt tårtan! ha det godis...vi hörs

2008-01-26 @ 09:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0