bättre nu än aldrig...

Här sitter jag nu igen och försöker komponera något snyggt som ska likna ett inlägg om vad som har hänt mej under dom senaste tio dagarna. Det värsta är att jag kan inte komma på så hemskt mycket , vet inte om jag har fått en allvarligare "civilagent"-släng än vanligt. Det verkar så eller så har jag ett jävla innehållslöst liv !! =O/

Nåväl, ska försöka knåpa ihop något iaf.

Förra torsdagkvällen var iaf. "gänget" ute och käkade på den nya pizzerian "Dardania" och det var mycket trevligt,vi fick även med Ulla en äldre dam som är hur kul som helst att umgås med och som brukade umgås med min kära mor. Hon är allmänt känd kan man säga här i trakten, och det är inte en lugn stund om hon är med det händer något hela tiden och alltid har vi något att prata om. HUR KUL SOM HELST !!

Jag har varit ledig helgen som vart och är ledig idag, eftersom jag då ska jobba lörda denna veckan. Hur det går på mitt nya hum-hum jobb?? Jotack, det går framåt måste jag säga. Det ska nog fixa sig med alla ordrar med mera som måste in i huvet vilka dagar dom ska in och så vidare men det kommer nog med tiden om jag inte blir mer glömsk än vad jag är nu.

Jag har iaf. en trevlig arbetskamrat i L som jobbar med mej  i charken, men hon har halvtid så det blir i stort sett bara måndag och fredag som vi får äran att jobba tillsammans. Men kul har vi i alla fall. Särskilt när vi "fnissar lim" hehe...eller när byxorna fastnar och går sönder. Men det är väl smällar man får ta när man är som vi är....

Denna veckan har vi kotletter billigt så det blir såga av så det står härliga till.... Me don´t like!
jag jobbar även mellan 10 och 18 på fredag... Me don´t like
Jag ska nog börja gå och sola solarie någonstans för att få in en bättre känsla i livet..... ME LIKE!

Idag ska jag iaf. göra något åt min frissa som jag inte har .......... klippning och slingor.....får se hur det blir denna gången vill inte ha det som jag brukar men å andra sidan så finns det inte så många valmöjligheter för min det med det EXTREMT långa hår jag har ... NOT!!
Jag har ingen fantasi själv om hur man skulle kunna göra så jag får väl lita på min frisör som jag har haft i stort sett hela mitt liv =O)  ....

Min son har förresten fått EU-körkort denna veckan med....STORT GRATTIS TILL DIG MARRE!!Men jag visste ju att du skulle klara det, det hade jag inte minsta tvekan om ..... Annars rullar väl livet på som vanligt i lilla A-torp. inga större händelser mer än ett försök till bankrån som totalmisslyckades av en ganska IQ-befriad kille som stoppar en banktjänsteman UTANFÖR banken och säger att han har en pistol. Ger honom en väska och säger åt honom att gå in i banken och fylla väskan med pengar och sen komma ut igen om tio minuter !!??!!
Okej jag vet inte hur jag skulle ha gjort själv om jag varit denna banktjänsteman? Men om jag hade behållt lugnet och sansen och vettet som han nu gjorde så hade jag oxå låst in mej på banken och larmat polis och vaktbolag, som tur var så gjorde han ju detta och det var väl inte så uppskattat av rånaren som säkert stod utanför och var nervös och frusen och inte ville bli upptäckt..... men han fick ju en portfölj och en mobil!! Lyckat grabben... hoppas att alla vittnen som såg honom känner igen honom om han dyker upp igen och att dom tar fast den busen........

Det spelar ju ingen roll egentligen hur idiotiskt en rånare beter sig eller hur genomtänkt själva planen är, så länge det är vapen inblandat så är det djupt allvarliga problem och skrämmande att det är så ofta i en så liten håla som anderstorp.....

Ja ja...vi får se vad som händer och fötter........

Jag fick mej ett litet samtal med Sussilullan idag iaf. Alltid lika kul att tjöta med dej vännen.... Man blir på gott humör på någe vis för du är i stort sett alltid en glad skit du...... (:=O)
Hoppas vi hinner med en fika någon dag. För att inte tala om en shoppingtur !! HERREGUD !! hur länge sen var inte DET???

jag har även så gott som klarat mej från förkylningar... Det är så att jag är lite täbbt i däsan på morgonen och kvällen och har fått lite sår inne i snoken med men det är inget som stör så nämnvärt.... Fast ibland känns det som om en nästrimmer inte skulle vara nog utan hellre en självgående gräsklippare.... det killar och irriterar i näshåren hela tiden så är det någonstans jag just nu skulle vilja vara renrakad så är det i "kranen"...*ler*
Vet inte om det uppskattas lika mycket av "gubben" som om det hade varit på någe annat ställe men va fasen det skiter väl jag i .... Måste iaf. raka benen snart innan dom kommer från skogsbolaget och röjer ........ det är nästan så att byxbenen står rakt ut av allt hår som försöker tränga sig igenom jeanstyget. Tur för mej att det inte är 25 grader varmt nurå.......men då hade jag faktiskt skärpt till mej och fixat både det ena och det andra hihi......

       vet inte om jag har lagt in denna bilden innan, men det är från min mors "lyckliga ungdom" iaf. Här släpper dom loss på "grönan" i stockholm det är hon och min moster och några snygga swingpjattar som dom hade sällskap med......det är typ flygande mattan dom åker.......längesen man åkte något sådant....
   här är hon när hon går i skolan, kommer inte på riktigt vad dom kallade det för men det var ju typ hushålls-skola eller nåt sånt.....det var säkert en härlig tid på sitt vis eller va tror ni?


Nu ska jag gå och blöta ner håret och försöka få det att se ut som om det fanns en tillstymmelse till frisyr innan jag lämnar över helt till M som får klippa till mig hur mycket hon vill........

Ha det godis alla vänner och sköt om er.......
carpe diem men gör det lugnt.....

kram pyyret


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej hej hallå!!! Hoppas de blev bra klipperiet... Blev de aldeles säkert.. ha de bra kram

2008-01-16 @ 16:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0