vad man äter ..:.:.:.

Är man vad man äter eller blir man vad man äter?!
Den frågan ställer jag mig ofta, eftersom jag är en riktig godisgris....


     det här eller      det här?!?!?! Ja jag kan då inte säga att om man ska gå efter vilket som är mest tilltalande i färgen så kommer jag att äta fel ...men kolla in ! Ser inte godiset godare ut både i färg och i utbud? Okej jag gillar frukt också men den bleknar bort i all färgprakt som godiset har fått genom konstgjorda tillsatser men det ser inte ögat hur onaturliga dom är.... nej inte ´mina ögon iaf.

Så blir man vad man äter så vet jag inte heller vad jag ska välja för isf kommer jag att välja fel där också....Jag vill ju hellre se ut som ett rött litet gelehallon än som en banan eller vattenmelon!! Eller varför inte se ut som en god punchpralin hellre än en skrynklig passionsfrukt?
Varför säger dom så konstiga saker ?? Inte kan dom väl mena att man blir vad man äter om man äter fett eller kalorisnålt hehehehe....ne tänkte väl det...
Så jag kommer nog att komma att se ut som en fylld godispåse än som ett fruktfat tror jag...

Men hellre ser jag ut som en påse full med sötsaker än ser ut som en kasse papaya...Varför snackar jag så mycket om det här nurå? Jo jag har kommit in i en godis och chokladperiod så nu har jag och mitt ansikte fått sällskap av tre enormt stooooooooora icke så härliga finnar........Och det hade jag INTE fått om jag hade slukat lika mycket frukt i helgen, det kan till och med jag räkna ut....
 
Funderade starkt på att gå över till frukt och enbart frukt ända tills jag hittade en chokladask som jag fyndade på Arvids bokhandel.... Där var BARA goda praliner i hela asken.......men jag har så gott som tuggat i mej allt som finns i godisväg  i helgen så ska jag satsa på frukt nu får jag inte handla mer godis....inte än på ett tag iaf.
Men jag kommer att åka dit på en godis-shopping när vi åker till kosta outlet det kan jag garantera.....Hur mycket jag än kommer att försöka låta bli så kommer jag inte att kunna motstå frestelsen där....

Nåväl, idag har vi i alla fall gått tipsrundan som aif anordnar här i byn... och sen gick jag och söstra mi och Tina och hennes "lilla" Nemo ut och gick hela tråd-dragar-rundan om man nu kan kalla den så.... Vi gick upp till Mikael med för att ta en kopp kaffe men otroligt nog så var han inte hemma !! När man väl tänker överraska honom och komma och ta en fika så är han inte hemma.... och han som alltid är hemma annars så gott som iaf.
Eftersom hans personliga assistent tar ut honom lite då och då är det klurigt att veta exakt när han är hemma men så här på eftermiddagen brukar dom kanske gå en sväng för då sover han bättre, tror jag...

Men vi får väl ta det en annan dag i stället då....

Nu ska jag snart ta mej en kvällsmacka och lite varm chokladmjölk tror jag......

Ha en trevlig vecka alla arbetssugna människor och alla piggelinare...

carpe diem men gör det lugnt.....

kram kram kram och puss i ljumsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0