är det verkligen lördag?

Äntligen ÄR det verkligen lördag och jag sitter hemma och är ledig en hel dag! Är det inte underbart så säg?
Jag har jobbat konstant i två veckor nu förutom att jag har varit ledig på söndagar.....Och jag jobbar inte så många kvällar men ändå man ska dra dit hela kroppastollen och orka jobba....men det har gått förväntansvärt bra faktiskt .... (tycker man nu iaf. när man väl har avverkat alla dagar =O)

Jag har inte hunnit göra så mycket annat än att sitta och glo på tv när man har kommit hem och röjt undan här hemma...för har man väl drattat ner arslet i soffan så kommer man inte därifrån mer än när man ska göra ettan och tvåan....och det är precis att man orkar det ... men tur är väl det iaf.

Vi  (jag - siw - E och ev. suss) har bokat resa i april nu.....jag snackar naturligtvis shoppingresa VA ANNARS!!
Det blir Kosta outlet om nu det är något att ha vet jag inte men den kostar inte mer än 80 spänn så det kan ju vara värt att åka dit o kolla läget...

Annars har väl inget speciellt hänt sådär........Jag har fått lite besökare några stycken säljare och chaffisar som kommer och vill se hur jag har det och det är ju väldans trevligt att dom orkar bry sig tycker jag...
Jag kan ju hälsa till alla som orkat komma och träffa mig... det är skitkul att ni kommer och kollar hur jag har det tycker jag........
Sen fick jag ju höra ett skojigt smeknamn på en av dom också, så ett särskilt Halloj till dej "Staken".... hoppas du kör lugnt på vägarna så inget händer.... Du hejar väl fortfarande på HV hoppas jag !! =O)  Du kan väl slänga ur dej en hälsning till den långe mannen på hemköp när du träffar honom, jag har inte hört av honom på ett tag nu...

Det har varit för jäkla stökigt på jobbet nu med förresten för er som inte bor här eller som handlar på andra sidan bäcken, vi håller på att göra om i hela butiken men det kommer att bli SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ snyggt när det är färdigt, det märks redan stor skillnad, hoppas bara att jag och L kan få tid att göra i ordning vår avdelning också...det behövs verkligen...

På tal om L..... hoppas ni har roligt i götet ikväll...... jag får väl kolla in det på tv sen, men då har ni ju redan sett allt en gång......fuskigt!!

Igår vart jag så trött när jag kom hem så jag somnade på soffan redan klockan halvsju t yp och sen vaknade jag till mellan varven men sov nästan konstant till klockan halvfem idag på morgonen......då var det dags att stiga upp och veva upp sig inför dagens arbete.... vet inte om jag lyckades nudda något eluttag när jag var på väg in i badrummet för det såg ut som om jag hade fått en gratis permanent under tiden jag gick dit.. håret stod verkligen åt alla håll och kanter och jag bara orkade inte göra så mycket åt det, för vi har ju små pillerburkar på huvet på jobbet så frilla är det ju bara inte o tänka på,och runt ögonen var jag nästan precis svart eftersom jag inte fått väck alla mascara.... nej man vart ingen skönhet precis när man vaknat upp på sofflocket efter en tröttsam vecka...hehe... men det är man ju inte annars heller så va är det jag går och intalar mej själv egentligen?!

Eller det gör jag inte heller för den delen men jag är ganska nöjd med mej själv för det mesta iaf. och det är väl det man ska vara i första hand ... men det kommer man inte på förrän man har kommit upp i åldern lite grann...eller va säger ni? Är det så kanske att man har gett upp hoppet om att bli en riktig pudding hahahaha....... För min del hade det nog blivit paj av allt isf.

just nu känner jag mej verkligen inte som varken någon pudding eller paj... ska man jämföra mej med någon slags god efterrätt så får det nog bli en knaprig äppelpaj eller något liknande ... jag har fått tre jäääättegoa fina synliga finnar i ansiktet....inte alls kul ! JA JA JA......man kan inte jämföra det med en äppelpaj heller en torr och seg skorpa vore nog närmare likt kanske... känner mej som en stor pleta hela jag när man inte fått någon sol ... inte kunnat ladda några batterier alls och alla mina är snart slut känner jag och inte har jag något reservaggregat heller tyvärr så snart blire nog strömavbrott i Karlssons maskineri...

Jag har NÄSTAN bestämt iaf. att jag och söstra mi ska ut och gå tipspromenaden imorgon...MÅSTE komma ut och gå lite och bara känna luften, och inte bry sig om något annat......rensa hjärnan på en massa jobb och bara tänka på sig själv....Me like !!

Veckans klant kan jag nog ta och utse mej till också förresten. Jag skulle dra av ett grillat revben från ett spett (vi har så vi spettar revbenen på spett) och sen skulle jag lägga spettet i blöt i diskhon...
mmmmmmmmmmmmmmmmm............ jag la revbenet i diskhon och spettet bland revbenen........men jag tog INTE upp revbenet och packade ut det i butiken.......det fick gå i bingen direkt.......men jag kunde inte låta bli att fnissa lite för mig själv... vilket klantarsle man är ibland när man är lite för trött.....hehe.....

Nu ska jag se vad jag kan åstadkomma till kvällen för gott.........
Ha det godis alla pigga och glada människor och ryggradslösa djur......

carpe diem men gör det lugnt...........
kram kram



Kommentarer
Postat av: suss

har kollat Kosta Outlet på nätet...vilket eldorado!
20 000 kvadratm. och bara butiker!!!me ska mä! tar kompledigt eller tjänstledigt( om jag inte kan byta)
Detta kan inte missas.. vi hörs!

2008-02-10 @ 11:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0