Ute i skogen...

Hallooouuuuu!!

Dagen började för min del klockan 05,00. Då steg jag upp klädde på mig och kröp ner i mina ecco-skor. Klockan kvart över fem var jag utanför dörren redo för min morgonpromenad. Jag gick inte riktigt samma runda som jag brukar för det var för mörkt för det idag. Jag brukar gå på järnvägen men där kan man möta lite mystifiko-people, så det skippade jag idag. Jag gick ner mot samhället i stället, fast jag tog min stadiga tur uppe i törås först. Det var helt perfa väder för promenix idag, för det var lagom avkylt. Inte alls sådär fuktigt i luften heller som det har varit dom senaste dagarna.

Sen när jag kom hem plockade jag med mej värnamo "dumheter" in. Gick ner och duschade och tog jobbarkläderna på sen blev det frukost med Branisar och Fil och två fullkornsskorpor... yammi yammi... Läste igenom tidningen och när det var klart blev det lite dumburk innan man gick till jobbet. Börjar klockan sju på torsdagar men slutar två så det är helt oki doki.

På jobbet var det som vanlligt, plockade in varor som kom det var väl två pallar och sen grillade jag rostbiff och bogar och gjorde en skinksallad. Kunderna kommer och kunderna går på Sebs och Lasses "mack".....Men stämningen och gnistan bland personalen är som bortblåst kan jag säga.

Sebs var inte på jobbet så länge idag Sara så jag kunde inte släcka din törst med ett foto tyvärr... Den andra "sexpacken" är ju inte där nu han har ju börjat i skolan igen,men han var med på inventeringen.... =o)   men jag fick med ett kort på fikarummet, det saknar du väl Sara-vännen??!!

Efter jobbet kom jag hem och släppte ut min äldsta "hårboll" Ariel... Det är bara hon som är hemma nu för dom andra busarna har dragit till dalarna för att jaga björn och älg. Och då inkluderar det bägge hussarna också... så det är vi kvinnfolk som får stanna hemma vid spisen som vanligt *ler*.... Hängde ut lite tvätt med för det var ett helt fantastiskt väder när jag kom hem...kändes lite som sensommarn, men men det varar inte så länge för imorgon skulle det ju bli regn igen lovade dom... och det håller dom minsann när dom lovar regn!

Nåväl, fick i mej lite käk och sen vilade jag mej en liiiiiten stund på sofflocket, sen ringer syrran och säger att vi ska åka och köpa engångsgrill och korv o bröd, för vi skulle ju ut till Agge och fika idag men eftersom det var finemangväder så blev det korvgrillning istället, och det var ju absolut inte helt fel.
Mitt ute i skogen bor hon nu, men guuuud va det var mysigt. Fasen också att jag missade att ta några bilder, tänkte lagt ut några här... Och hennes voffsing "Abbe" vart ju hur urgulllig som helst... snacka om stor dörrmatta...hehe...

Vi fick som sagt var korv o bröd där o de då va, sen bjöd hon på kaffe och superdupergod kaka... ska lägga ut receptet på det här sen men orkar inte det ikväll........Till kaffet blev det naturligtvis likör........ och till KÖRVEN vart det bira.....MYCKET trevlig kväll måste jag säga. Men det var inte bra för min del med så mycket gott på en gång... det får bli en extra lång runda imorgon...herregud... kändes som om jag gick upp dom där två kilona igen juuu ... inte bra alls!

Och nu har jag precis kommit hem tänt lysen överallt för det är mörkt om kvällen.... och tidigare och tidigare blire.....Ariel vart glad att se mej, hon behövde göra nummer två så hon kutade ut fortare än kvickt när jag öppnade ytterdörren.

Så nu ska vi nog lägga oss i varsitt soffhörn och titta på den där fyrkantiga rutan som står och babblar i vardagsrummet. Vet inte om det är någe intressant att lägga ögonen på idag??! Får kolla om det är någon bra deckare eller kriminalare,annars blire nog sängen tidigt.

Fick en bra bild på Elvis förresten när han låg i soffan och lapade sol häromdan...så här gött har han det då...
           


han är en riktig gosehund det måste jag medge...

Imorgon börjar jag inte jobba förrän klockan ett så när jag ska ta min promenix får vi se... vet inte om jag ska ställa klockan eller inte för det är trots allt gött och gå på morgonen tidigt....

JAAAAA förresten så fick jag min nya Lundellbok idag med hehehehehehehe.....mmmmmmmmmm....den ska bli min kvällsläsning....

Gud vad det är härligt ibland.......har man något att se fram emot ... finns mycket som kommer ut nu med lundell som ämne......både skrivet av andra och av han själv......mmmmm ska bli kul att få ta del av det........

SUSS du är la för goe du me.... historien du skickade idag har du redan skickat en gång... den däringa me sköldpaddan..........och visst är det så att nya Uggla-låten är tillägnad dej och mej.....
Strö inte pärlor åt svin ..... du är för fin!

Sen har ju faktiskt Lundell gjort en sång te oss me... Gå ut och var glad din jävel...gå ut och var vacker och stolt hela vintern.....(tror jag den går så, har inte lyssnat på just den sången på ett tag.....)

Men nu är det nog dags för mej att säga natt natt.....

Tack alla gulliga för era fina kommentarer oxå....kul att det är NÅGRA som har saknat mej...=o)        <3

Ha det godis och sköt om er.......trevlig helg......

kram och puss i nacken...hihi!


Kommentarer
Postat av: Sara

hmmm..har saknat fikarummet så mkt...hrm...
men jag måste medge att utsikten över mjölkdisken och Sebbe saknas MEST!
Och shit vad sugen jag blev på fil när du sa att du ätit de till frukost!! här finns ingen fil så långt ögat nåt... :S

2007-09-14 @ 12:47:06
Postat av: Jenny

Håller me du.... Mycket trevlig grillkväll blev de allt... Hörs Kjam kjam

2007-09-14 @ 17:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0