ujujujuj....

Jag har aldrig varit med om maken vilken lurenderejeri-resa vi var på igår....kussijemene och kussijemene och kussije.....

Det var en resa som var sponsrad av cloudberry och som gick ut på att man skulle komma hem med minst två set av ull-lakan, ull-madrass, och en ullkudde, och helst lite extra tillbehör....och detta lilla fina paket skulle BARA kosta ca. 11,900 kronor.......woooooooooow vilket fynd va!!?? NOT !! Och det priset var bara för ETT set! Jag vart så besviken och det var vi nog alla fyra vi som bokat ihop...suss iaf.

Tänk då att det var så gott som bara pensionärer med på resan som säkerligen har krämpor lite här och var och vill lindra dom så gott det går...OCH jag tror säkert att det vart helt underbart att få sova på dessa madrasser och täcken, men det är VERKLIGEN att lura på folk som kanske egentligen inte har råd. Dom fick NATURLIGTVIS betala på avbetalning ...SJÄLVKLART !!........Nääääääää såna resor vill jag inte vara med om fler gånger.....det var ju typ som en rejäl "KICK OFF" som man har och peppar alla som är där till att göra vad dom som står där framme tycker att man ska göra...så var det. Hon drog fram HELA TIDEN att vilket är viktigast......hälsan eller pengar!?!?! och vad svarar man på det? Det behöver jag inte ens skriva här för svaret har ni redan svarat själva... men som vi sa att man kan inte sätta hälsan först om man inte har råd till det och om det kostar nästan 30,000 spänn för ett äldre par att leva "lyxigt" med dessa bäddset. Jag är övertygad om att det hjälper men ska bara dom som har råd att hosta upp dessa enorma summor med pengar få den lindringen? JA så är det och så är det i vanliga livet oxå...dom som inte har råd att gå till läkaren får heller ingen vård eller hjälp...

Nåväl efter en föreläsning på cirka två och en halv timme kom vi därifrån och vi började glädjas åt att få komma till den fantastiska orkidé-utställninge som var utlovad. Det skulle vara ett par som typ odlade egna orkidéer och ville visa oss dess samling......vi åkte glatt iväg i bussen från ull-greta eller va hon nu hette och såg framför oss ett helt växthus fullt med orkidéer.......

Efter en halvtimme stannar bussen upp och alla kikar ut och undrar va i hela friden ska vi göra här nu då? Är det något som har hänt eftersom vi stannar inne i stan? Och dessutom utanför BLOMSTERLANDET??!!
Jag och Suss bara stirrar på varandra, dom kan väl inte mena att det är här vi ska in sa vi nästan i mun på varann...?!! JOVISST KUNDE DOM MENA DET! Det var nämligen där inne som denna utställning var. Och okej.....det fanns en hel del orkidéer rummet var ju cirka fem gången fem kvadratmeter typ...... Men inte var det va vi hade förväntat oss, inte alls....

Jag glömde nämna innan också att maten vi fick hos ull-greta var under all kritik....det var torr fisk med potatis utan sås eller så kunde man ta ris och köttfärssås och denna såsen var utfylld med kikärter, smakade inte illa, kunde varit mer kryddad men den tog slut ganska snabbt (vi var två fulla bussar från småland och en full buss från kristianstad) salladen och brödet kom fram sist av allt så hälften hade redan ätit färdigt när dom bar fram det.

Tiden rann iväg med stormsteg, och jag och suss väntade på att få vår fria shoppingtid, men efter deras beräkning så var det nog fri shoppingtid på blomsterlandet en halvtimme eller så.......där fanns oxå föreläsare som talade om hur man skulle plantera och sköta sin kära orkidéer, men det lyssnade ju inte alla på så DÄR fick vi vår fria shoppingtid......kvart i tre var vi tillbaka i bussen och chauffören sa att nu skulle vi ut på en gård och där vi dom som ville köpa fika och sitta ner och handla deras inhemska varor och delikatesser och sen vid fyra skulle vi resa hemåt igen....

Resan UT till gården tog en halvtimme så vi var där vid kvart över tre......alla sprang till toan som var två stycken på tre bussar, och resten gick och köpte våffla och kaffe. Sen hade vi typ en kvar tjugo minuter på oss att handla.
Där var det iaf. något som jag kunde tänka mej att köpa. Här kommer en lista på vad jag SHOPPADE LOSS på hos gårdsägarna...

1 flaska jordgubbssaft
1 flaska rabarbersaft
1 flaska körsbärssaft
1 burk jordgubb/rabarbermarmelad
1 burk mangomarmelad
1 burk smaksatt honung (eucalyptus-menthol)
1 flaska mousserande citrondryck
1 flaska herrgårdsmust
1 flätad stor korg

JAPP där har vi allt va jag hittade som föll mej i smaken......
Jag som hade velat gå i affärer och kolla kläder och pryttlar, men icke sa nicke...
Mangomarmeladen var iaf jättegod....

Men som sagt var alla goa vänner och läsare.....det är INTE någon resa som jag kan rekommendera.....nej det blir 
   tummen ner för både resebolaget och själva resan......bussen och chauffören var det ingen som helst fel på och inte resesällskapet heller för den delen.........Tycker bara synd om alla som nästan säkert kände sig lite tvugna att köpa något av ull-greta........inte bra tycker jag.......nästan lite hjärn-tvätt där tyckte vi!

Nu ska jag ut och ragga upp en ny resa som vi kan ha lika roligt på som vi brukar.......
Jag sa till suss igår att jag inte hunnit med min morgonpromenix, men hon sa att vi ska ju springa runt i affärer och gå hela dan så det jämnar ju ut sej.......men tji vi vi........vi satt ju ner mesta tiden på både bussen och hos ull-greta.... nä fy farao för ful-reklam!! Det som stod på pappret var inte vad som hände i verkligheten........punkt slut!

Nu har jag lastat av mej alla aggressioner jag ville få ut efter resan........

Tack för att ni orkade läsa igenom allt och för sjutton gubbar ÅK INTE PÅ DEN RESAN!

Tacka vet jag Ullared.........

Kram och sköt om er.....hoppas ni klarar er utan ullsängkläder......
vi hörs......!!

Kommentarer
Postat av: suss

ja håller med dej ull-greta vill man inte träffa på fler gånger!!!Nu när man kommit över värsta besvikelsen kan man bara skratta åt eländet...Höjdpunkten: delikatess-ladugården va väl ändå lamadjuret och de två envetna asgamarna eller va dom nu var för nått...haha

2007-10-02 @ 09:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0