Ont det gör ont...

Jaha idag vart det en bra dag till att börja med, gick min promenad som vanligt. Fast jag var ute med voffsingarna först. Kom hem och tog min frulle (sara ! jag ska inte säga va det var, jag lovar) Sen vart jag och handlade och fick lite rolig information av våran styckis. Så den informationen tog jag med mej hem och gjorde vad jag skulle med den.... Va det är får ni höra senare.......myyyyyycket senare!

Nåväl, köpte grönsaker och gjorde kotletter i ugnen med grönsaker och GRÄDD-sås, fast det var inte den riktigt feta grädden, jag lovar....och till det blev det ris. Mycket gott måste jag säga själv. Jag gjorde så mycet att mina systrar fick varsin portion också. Sen smällde det till med en sån riktig skallavärk så jag trodde huvudet hamnat i en nötknäckarmaskin minst. AJ aj AJ aj AJ aj.........fick lägga mej ner och vila hur länge som helst. Naturligtvis tog jag tabletter innan, för utan droger när man har så ont ...nej det funkar inte för mej, jag måste få ta typ alvedon eller något liknande.

Efter några timmar blev det iaf. bättre och jag hängde med syster Anneli till samhället så vi kunde köpa något till Mikael som fyllde 45 år igår...GRATTIS MIKAEL!!
Vi hittade något fint som jag inte ska skriva här för jag vet ju inte om han läser min blogg eller inte, men man vet ju aldrig. Det kan vi ta en annan dag. Vi köpte även ett nice card till honom på arvids bokhandel...

Sen hände det inte så mycket mera tror jag...... jag nickade till framfrö tv:n flera gånger igårkväll, vet inte om John Blund hade varit på besök eller hur det var men trött vart jag iaf. Kanske de kan ha berott på mitt alvedonanvändande också, men jag föredrar nog att tro att det var Mr. Blund som ville mej väl.

Idag har jag varit ute och gått min promenad igen, men kom inte iväg förrän strax efter sex så det var inte så lugnt som vanligt och min Mp-3 la av så det blev ganska tyst förutom alla bilar som susade förbi mej. Det är verkligen roligare att ha någon musik att lyssna på än att höra alla motorljud.... Fast jag brukar bara ha en av hörlurarna i örat för att man ska va lite uppmärksam i trafiken ändå tycker jag.

Det var en kall morgon idag med, det var ca -2grader men det är faktiskt härligare när det är så än när det regnar och är mörkt och trist. Jag känner alltid när det är kallt ute för min näsa fryser till is då...det är helt otroligt att man kan frysa om näsan så som jag gör... ser ut som om jag har druckit i sex veckor typ...hehe

Idag ska jag börja jobba klockan elva (underbar tid att börja på eller va tycker ni? ) och slutar klockan fem. så det blir en lagom lång dag idag. Hoppas att jag inte får tillbaka min huvudvärk bara....

Jag återkommer väl en sväng ikväll om jag inte däckar i soffan för tidigt. Blir det kallt ikväll, kanske det får bli en bastu först innan jag parkera arslet framför datorn...

Jag får se hur det blir...

Vi ses snart igen....
Ps! jag har ingen som helst ersättning för att jag nämner min arbetsplats namn.... så nu ska jag inte säga det mer... det får bli som du sa suss... inte hum hum... men väl piiiiiip-censurerat hehe!!

Det är gott att leva..........trots allt!!

kram kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vill ha recept på kotletterna ju... Fika i morron yippie!! Kram kram

2007-09-19 @ 19:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0