ingen blogga utan maggan...

tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa....

Nu får ni börja vänja er vid mig igen... för nu funkar (peppar peppar) modemet hos familjen karlsson/rautio igen...
Jag har döpt mitt modem till Maggan....vet inte varför men det såg ut som en Maggan när hon kom till oss *fniss*..
Vet inte om hon är lite lite alkoholiserad redan för hon är på "lyset" hela tiden...*ler*
Hon är väldigt populär iaf. Men så är det väl med alla "kvinnor" i början.... eller?!!

Själva datorn är nog av det manliga könet tror jag, för han står där han står och säger inte så mycket (precis som en karl) och brummar lite då ochdå (precis som en karl) !! Har nog bestämt mig för att döpa honom till Set tror jag...får se det känns inte riktigt rätt men nästan.. Får väl ha dopet senare på honom....Annars stämmer det ju ganska bra med dom namnen...Set "på" Maggan....hahaha ni som känner mej hajar va jag menar...!

Men nu till vad som har hänt här under tiden min blogg har legat i dvala... ABSOLUT INGENTING!! Det är sorgligt men sant, det har verkligen inte hänt något alls ... städa jobba tvätta laga mat sova och utföra sina toalettbehov och sen gnälla lite på sambon och barnen... Det vardagliga alltså...inget nytt !

JO förresten, jag har börjat med långa morgonpromenader nu... Typ går ca tre kvart alla dagar utom MÅNDAGARNA... Ni vet ju mina sju till sju-dagar...då pallar jag inte med att gå...annars blire så gott som varje dag...och helst går jag på morgonen innan frukost, och det har gett resultat må jag säga... även om jag har lååångt kvar till min idealvikt så går det sakta men säkert neråt.... har gått ner cirka två kilo...får bara se till att göra lite situps eller nåt med för annars har jag en bilring utan luft typ på magen som inte är så vacker...hihi!

jag har iaf. saknat er alla och era sköna kommentarer...

En sak till har hänt, men inget ovanligt ....jag har beställt en Lundellbok till.... Den första han skrev...
modus vivendi,molngrabb! heter den...
NÄÄÄÄ  det var inte Jack han skrev först...det var den här...! så det så!

Blev sugen på den nya notboken han har kommit ut med oxå... dom har dom billigast på adlibris än så länge vad jag har hittat....om ni nu är intresserade?! Vet bara en som skulle vara intresserad av mina friends....

Imorgon ska vi till Agge och fika... en av våra fikakompisar...men denna gången åker vi hem till henne i stället för att fika på bernts...ska bli trevligt! Hon har flyttat så det ska bli kul att se hur hon har det i sin nya lya..eller hus äre förresten.

På jobbet är det som vanligt, jag tar det någon gång när jag vill avreagera mej ordentligt...
Det är iaf. ingen av er som har hittat något jobb till mej än!!??
Jag söker med ljus och lykta....


Det är kul att få komma igång igen här iaf.
hoppas ni tycker detsamma?

Jag kommer att lägga ut lite bilder tror jag på agges hus och hennes hund Albin "Abbe"....
Och eventuellt lite bilder från jobbet......
 
Nu när jag har Maggan hos mig och hon orkar hålla igång så blire många många många bloggar till.......men ingen blogga utan Maggan..... slutar hon funka så blire upp och hoppa skaka rumpa....
som Markolio säger.....

Ha det så jättegodis alla mina kära och okära....
Nu ska det bli bastu och dusch för min del, sen dum-burken och sist men absolut inte minst....säääääääängen!

kram kram kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att du e TILLBAKA!!!! Ska bli kul att åka till "Agge" i morron... Hörs Kjam kjam

2007-09-12 @ 20:20:08
Postat av: Sara

Så skönt att ha dig tillbaka!!!
Hoppas at jobbilderna är för att stilla min utsvultenhet på grannt mannfolk!?!?! ; ) längtar*
Kommer iaf hem om fem veckor och då får jag väl ta och bege ig av neråt och spana in grabbsen : )

2007-09-12 @ 23:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0