droppen dripp och droppen drapp...

Sitter här inne och blir allmänt slapp......

Idag hade jag tur när jag skulle ut på min runda....inte en regndroppe fick jag på mej, men sen har det regnat i stort sett hela jäkla dan. Jag har bara varit och shoppat med min syster idag på Europris och Lidl och sen lite på hmm hmm-affären oxå.
Jag har tvättat lite och hängt upp och sen lagat lite käk, det blev pytt i panna med stekta ägg och rödbetor. Inte fy skam till söndagsmiddag inte...

Snart ska min kära syster (min minsta storasyster) flytta från småland. Det är en bra bit upp i landet, närmare bestämt ca 160 mil....nämligen till Pajala......Go sister go sister go sister.... mycket vågat gjort av henne men jag tycker det är skitkul. Jag hade också trivts där uppe tror jag, det enda som jag kan tänka mej att ha ont av är alla dessa jääääkla mygg som finns på sommaren. Och dom ÄÄÄÄÄÄÄR stora...!!

Det är iaf. det enda jag har ont av när vi är i kuusamo i finland och det ligger lika långt upp fast in mot ryssland i stället för upp mot sverige. Så jag hoppas för min systers skull att myggen fryser ihjäl eller svimmar av värmeslag eller nåt åt det hållet. För det är INTE trevligt att ha med dom att göra. Dom är nästan värre än ett Hells Angels-gäng...hihi...

I vilket fall som helst så önskar jag henne all lycka med flytten och hoppas att hon kommer att trivas däruppe, och det vet jag nästan redan nu att hon kommer att göra....

Peace and darkness (ena halvåret) och Peace and lightning (det andra halvåret)

Somrarna där uppe är helt enorma, underbara och fantastiska. Det blir aldrig riktigt mörkt och man glömmer tid och rum....ska man sova gott får man se till att ha väldigt mörka rullgardiner eller persienner.

Men som sagt var så ........det kommer att bli skitbra!!

Lite synd om mej och min andra syster som blir kvar här i mörka småland. Men jag har ju min familj och vänner och det har ju hon me.... hon hör ju till  vår familj oxå kan man säga...och är en bra hundvakt. Vi måste ju va kvar här så vi kan fortsätta med vår torsdagsfika eller va säger du söstra mi??!!

Det trista med det hela är ju att vi inte träffas så ofta som vi har gjort men men det är ju sånt man får leva med. Alla har ju sitt liv och får hon vara där och va lycklig så inte mej emot.......det finns ju datorer och brev och paket så man tappar ju inte kontakten helt.

Jag får väl lösa hängbiljett på min solstråle och min "fina sussilago" om jag får det för tråkigt. Men med dej suss och med mina andra vänner och syskon så får man inte så tråkigt....

Nu ska jag ut med mina små knähundar och rasta "feset" av dom........och mej!! =o)

hare gott och godis
från Pigga Pyyret.....kram

Kommentarer
Postat av: suss

du har en VIP biljett till mitt hjärta sedan länge vännen...

2007-10-02 @ 09:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0