denna eviga måndag...

Nu är den snart här igen.. min lååååånga dag på jobbet som jag bara läääääängtar att den ska vara över... Men men.. idag har jag haft lite solglimtar under dagen... Först och främst min promenix (den är oxå lika stadig som mina måndagar) fast idag gick jag lite senare än vanligt. Blev inte förrän halvåtta typ, men det var precis lika lugnt som att gå en vardag vid fem......så nu vet vi va alla (i stort sett) gör på söndagarna... sitter inne och glor på tv eller sover eller gör något annat trevligt =o) .....blink blink say no more say no more...hehe

Sen hem och äta frukost, bjöd syrran på frulle... det blev det goda brödet rostis och hör och häpna KAFFE *fniss*... men jag klämde naturligtvis i mej, inte fil, men väl en bärry-yoghurt... jordgubb-smultronsmak på den. Sen vart det handla lite mat och dylikt på hemköp, och sen fixade jag käk... färdiglagad spagetti bolognese... viktväktarvarianten...NEJ!! jag har inte börjat med viktväktarna... ville bara prova en ny sort vi fått till jobbet, det var som portionsrätter fast den färska varianten inte fryst... och den vart faktiskt helt okej.....mätt blev jag iaf.

Sen var jag ute och hade storstädning i hundgården till vår stora bjässe....Jerry... han kommer hem ikväll med dom andra "jägarna" så jag ville att han skulle ha de godis när han kom hem eftersom han inte får vara inne som dom andra små ulltussarna får... Det är egentligen inte för att han är för stor, utan för att han har så förbaskat mycket päls och när han fäller så äre som om man va ute på ett bomullsfält och skördade fem kilo i minuten...uujj uujj!! Nope det går inte för sig inne hos oss.....

Sen bjöd jag min syrra på kaffe IGEN och till det tog vi såååååå god nötkolakaka.......mmuummaa!!
Efter det kom min andra syster yster hit och skänkte två påsar bullar och som tack fick några tidningar och kaffe och lite mandelskorpor... Sen fick jag mess av en gammal very good friend som jag inte har hört av på jag vet inte hur länge så vi lurade i säkert en halvtimme tre kvart......syyyperroooligt var det då och de då va!!

Nu är det kväll igen och jag har precis tryckt in två leverpastejmackor med gurka och sörplat i mej ett glas mjölk. Slängde ögonen på tv:n lite me och gluttade lite på Miami Ink.... ett ganska coolt program tycker jag...jag gillar tatueringar, men vet inte om jag skulle stå ut med smärtan att fixa en själv..... men visst skulle jag vilja ha en liten en...Dom gör grymt fina tatueringar där iaf.

Och nu sitter jag här och väntar på dom stora jägarna (som inte har skjutit varken älg eller björn!) Det kan bli ganska sent innan dom kommer hem, men hellre att dom tar det lugnt och blir sena än att dom ska köra rally och råka ut för någe trist.......

Jag har faktiskt bastat idag med och det är så underbart härligt, särskilt när det är sånt här grått och trist väder och regnet öser ner hela tiden... mmmmmm gottigt för hela kroppastollen...känner sig verkligen som en ny  människa när man har tagit sig tid för en bastu.....Det måste vi nog tacka finnarna för ... eller??!! =o/

Nu ska jag snart "kömpiä vuoteeseen" och drömma sött.......

ha det godis alla vänner och lev väl...
kram och en puss på pannan

Kommentarer
Postat av: suss

gött du har de va..låter som en kalasdag...hur många " pocent " är du sponsrad me för din hum hum-köps reklam?? ha ha. Ha det gott vännen vi hörs!

2007-09-17 @ 15:17:28
Postat av: Sara

Leverpastej saknar jag med insåg jag nu!!!

2007-09-17 @ 15:23:55
Postat av: Jenny

Håller me suss... Läte ju som en kalas dag ju... Hörs ha de godis kram

2007-09-17 @ 19:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0