äntligen är det helg igen..

Nu har jag gjort min helg på jobbet för den här gången... nu jobbar jag inte någon lördag förrän vecka 39...så det så !!
Hur gott som helst. Det har varit en lugn och trevlig lördag på jobbet... Det går tio gånger fortare i kassan än i charken tycker jag men det är väl för att jag sitter där så sällan. Det blir lite roligare då än om man hade bosatt sig där ju. Och som sagt var så beror det lite på vilka man jobbar med om det flyter på hela tiden eller inte. Och det gjorde det ju då naturligtvis idag.

Första kunden som kom in idag var väldans glad i hågen och lät som en tonårskille som kommit i målbrottet, men i själva verket var han ganska rejält på kanelen. Han hade absolut ingen pejl på va han gjorde eller typ inte va han handlade heller för den delen. Jag var tvungen att be Ella gå och kolla till honom lite så han inte skulle störa några andra kunder, men han gick där som ett litet barn i en godisaffär eller leksaksaffär och bara sa "hihihi" och "woooooow" och sen diskuterade han nog med den gode och den onde på hans axlar för pratade gjorde han hela tiden. Han kom nog överens med den goda sidan för det blev mat och dricka handlat och inga öl eller cigaretter (för han hade visst varit och handlat i kiosken innan hemköp och där vart det chips och cig) ... nåväl allt gick ju bra som tur väl var, vart lite skraj att han skulle ramla omkull och slå huvet i stengolvet eller något för det såg ut som om våra klinkers ville hoppa upp och klappa till honom i fejan ett tag där, men balansen återfann sig gummibenen som han för tillfället hade fått av någon konstig anledning...

Annars vart det helt "normala" kunder som var inne idag. Och lika trevliga som vanligt var dom oxå...

Vid strax efter två fick jag stämpla ut och gå hem. Väl hemma blev det snabbmat IGEN för min del... sprödbakad torsk och pulvermos....lyckades verkligen med torsken...NOT! har aldrig sett något svartare än den här paneringen som trots allt blev nästan uppäten av mig... jag hade nog föredragit lite fish and chips därå...om jag hade fått välja men det kunde jag ju inte ... så jag fick truga i mig min gourmetmiddag. Tur att ingen annan skulle äta hemma för då hade det inte varit kul...hade typ bara lite köttbullar annars som skramlade i frysen som jag hade kunnat ersätta fisken med.

Sen vart det liten stunds glutt på tv, och sen hängde jag med min syster Anneli till Hemköp igen för hon skulle handla lite till sina blomster på balkongen (allmänt kallad ballen av vårat gäng).... Passade på att köpa lite bröd och pålägg för det vart lite knapert med den varan hemma i kylen. Jag är ju mer fil och flingfrukost-människa än kaffe-smörgås.....men det går ner det med någon helgdag typ... Idag till frulle tog jag banan-lime fil ... den är inte helt fel... fast helt vanlig naturell är gångbar jämt oxå...

När vi varit o handlat så kokade jag lite kaffe, bjöd in jenny på fika och Anneli med. Det blev glass o chokladsås - kaffe och jägermaister och även en liten baileys...sen vart det lite kex....och efter det blev det chips och för att inte sabba min bantning totalt även lite morötter.... gott gott!!

Min lilla sjöjungfru har kommit hem igen med förresten, Anneli hade Ariel med sej hem igen efter en övernatting hos "moster" ... det får väl bli hon och jag gosandes i soffan ikväll. Ska kolla in dom nya avsnitten av Svensson Svensson och sen vart det någe nytt med Babben Larsson... får väl se om det är någe att hänga i julgranen, byter väl kanal annars... Finns det inget annat att glutta på så får jag krypa ner i sängen med Lundell hehehehe... Lät det snuskigt eller lät det bara disgusting...inhottava....gnusan...orkar inte komma på hur "äckligt" sägs på fler språk...!

Jag hade GÄRNA skickat några liter fil till dej Sara-vännen om det bara hade funkat... det vet du!! men du kommer ju hem snart så då får du komma in och frossa ner dig i både fil och seb och vem vet kanske något mera? Kexchoklad om inte annat...

hihihi... Nu ska jag sätta på Svensson... på tv:n alltså...!

Ha det slatkisi eller som dom säger på finska karkit....

kram kram...

Kommentarer
Postat av: Sara

Mmm, tycker de varit mycket filsnack i din blogg nu ett tag :P Är de bara för att fresta mig?! ; )

2007-09-17 @ 15:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0